تاریخ: ۲۸ خرداد ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۲:۰۴
بازدید: ۱۵۴
کد خبر: ۴۱۵۵۹
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

داخلی سازی قطعات صنایع معدنی با یک دهم قیمت خارجی

می متالز - شرایط تحریمی موجب شد که داخلی سازی قطعات مورد نیاز در صنایع معدنی را مدنظر قرار دهیم به گونه‌ای که این قطعات به مراتب با قیمت پایین‌تر از مشابه خارجی و با کیفیت برابر ساخته و استفاده شد.
داخلی سازی قطعات صنایع معدنی با یک دهم قیمت خارجی

به گزارش می متالز، بهرام شکوری در ششمین همایش جایزه بهره وری معادن و صنایع معدنی ایران گفت: شرایط تحریم موجب شد که انتقال بسیاری از فناوری‌ها و قطعات مورد نیاز معدن به داخل کشور امکان‌پذیر نباشد، اما ما با تکیه بر توان داخلی توانستیم بسیاری از قطعات مورد نیاز را بسازیم به طور نمونه در شرکت خودمان ۱۳۰۰ قلم محصول مورد نیاز صنایع معدنی را با یک دهم قیمت اصلی آن تولید کردیم و به این ترتیب علاوه بر داخلی سازی قطعات از خروج ارز نیز جلوگیری کردیم.

 


وی اضافه کرد: کیفیت بالای داخلی سازی قطعات موجب شد حتی شرکت اصلی سازنده این قطعات نیز با الگوبرداری از قطعات ساخت ایران، نواقص موجود در قطعات خود را اصلاح کند.
شکوری گفت: اکنون آنچه که در بهره‌وری مد نظر است این است که تولید با ضایعات صفر انجام شود یعنی حتی در حوزه معدن نیز باطله نداشته باشیم.
وی افزود: در ارتباط با دانشگاه به گونه‌ای عمل می‌کنیم که پژوهش‌ها، پایان نامه‌ها و اقداماتی که در دانشگاه انجام شود مشکلی از بخش خصوصی رفع کند بنابراین نفعی که با این اقدام ایجاد می‌شود هزاران برابر بیشتر از حق مشاوره‌ای است که باید پرداخت شود.

 

عناوین برگزیده