تاریخ: ۲۸ خرداد ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۴:۱۵
بازدید: ۱۲۳
کد خبر: ۴۱۵۸۳
سرویس خبر : خودرو و قطعه سازی
معاون وزیر صنعت :

ارزبری ایران خودر و سایپا 78 میلیون دلار کمتر شد / برنامه تا پایان سال

می متالز - معاون وزیر صنعت با اعلام کاهش 78 میلیون دلاری ارزبری ایران خودرو و سایپا از برنامه ادامه این روند تا پایان سال و به میزان 274 میلیون دلار خبر داد.
ارزبری ایران خودر و سایپا 78 میلیون دلار کمتر شد / برنامه تا پایان سال

به گزارش می متالز، فرشاد مقیمی در حاشیه بیست و هفتمین جلسه ستاد اطلاع رسانی و تبلیغات اقتصادی در خصوص کاهش ارز بری ایران خودرو و سایپا گفت: ایران خودرو ۴۰ میلیون دلار و سایپا ۳۸ میلیون دلار به علت بومی سازی قطعات ، کاهش ارز بری داشته اند. چرا که دیگر نیاز به واردات آن قطعات نبود.

وی افزود:در تلاش هستیم تا پایان سال جاری، قطعات و تجهیزات بیشتری از خودرو‌های پرتیراژ در داخل تولید شود تا بتوان از سرمایه‌ها و ظرفیت‌های توان داخلی بیش از پیش استفاده کرد. برنامه ریزی شده تا ایران خودرو ۹۲ میلیون یورو و سایپا ۱۸۲ میلیون یورو با تولید قطعات مورد نیاز در داخل کاهش ارز بری داشته باشند و در عین حال در کیفی سازی تولیدات داخلی غافل نیستیم.

مقیمی با اشاره به وجود تعداد زیادی خودرو در پارکینگ‌های خودرو سازان ادامه داد: بر اساس برنامه ریزی‌های صورت گرفته و رفع عیوب و تکمیل قطعات ۱۶ هزار دستگاه از این خودرو‌ها به بازار عرضه شده اند و اقدامات برای رفع مشکلات باقی مانده خودرو‌ها نیز ادامه دارد.

منبع: بورس پرس
عناوین برگزیده