تاریخ: ۲۸ خرداد ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۹:۰۹
بازدید: ۲۰۶
کد خبر: ۴۱۶۲۸
معاون وزیر راه در جریان بازدید از بزرگترین بندر ایران مطرح کرد:

تسهیل مقررات و بهبود شرایط تعرفه ای برای افزایش سهم بازار

می متالز - بندر شهید رجایی زیرساخت های ریلی مناسبی برای توسعه ترانزیت دارد.
تسهیل مقررات و بهبود شرایط تعرفه ای برای افزایش سهم بازار

به گزارش می متالز، معاون وزیر راه و مدیرعامل راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران ضمن ابراز خرسندی از زیرساخت های مناسب ریلی در بندر شهید رجایی برای توسعه ترانزیت، گفت: همه کشورهای منطقه به ویژه حوزه CIS نیازمند ارتباط با بنادر ایرانی واقع در کرانه خلیج فارس هستند.

 سعید رسولی با همراهی مدیران ارشد شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران از بخش های مختلف منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی بازدید کرد. در این برنامه، اله مراد عفیفی پور مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان گزارش از آخرین وضعیت عملیاتی جابجایی کالا و توسعه شبکه ریلی این بندر را برای معاون وزیر راه و شهرسازی و هیات همراه او، تشریح کرد.

مدیرعامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران در جمع خبرنگاران با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری و مقامات ارشد دولت تدبیر و امید برای استفاده بهینه تر از شبکه ریلی و ظرفیت های اقتصادی "ریل بندر" اظهار داشت: بخش مهمی از برنامه های شرکت راه آهن جمهوری اسلامی، در زمینه توسعه ترانزیت و بنادر ریل پایه است.

وی با بیان اینکه خوشبختانه بندر شهید رجایی زیرساخت های مناسبی در زمینه حمل و نقل ریلی دارد، افزود: در جلسات آتی که طی روزهای پیش رو با همکاری سازمان بنادر و دریانوردی برگزار خواهد شد، قراردادها و برنامه همکاری جدیدی در این رابطه را به امضا خواهیم رساند.

رسولی تصریح کرد: موقعیت راهبردی ایران و قرارگرفتن آن در کریدورهای شمال جنوب و شرق به غرب، همیشه کشور ما را در مسیر گذر محموله های ترانزیتی قرار داده است.

معاون وزیر راه و مدیرعامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران اضافه کرد: علاوه بر این، ما عضو شورای حمل و نقل کشورهای مشترک المنافع (CIS) هستیم. تا جلسه قبلی، عضو ناظر بودیم و  به تازگی، همه اعضای این شورا، ارتقای عضویت ایران را به عنوان عضو وابسته به اتفاق پذیرفته اند که در پروتکل پاییز ماه در بلاروس، این موضوع ابلاغ خواهد شد.

وی گفت: این ارتقای جایگاه منطقه ای ایران، باعث توسعه و تسهیل جابجایی کالا و ترانزیت بین ایران و کشورهای حوزه CIS و همچنین مسیرهای اروپا و چین خواهد شد. همچنین با کشور همسایه "ترکیه" تفاهمنامه خوبی را به امضا رساندیم.

رسولی تاکید کرد: همه این کشورهای منطقه به ویژه حوزه جغرافیایی CIS از خلیج فارس بهره می برند و نیازمند ارتباط با بنادر ایرانی واقع در کرانه این آبراهه مهم و راهبردی در عرصه تجارت بین الملل هستند. 

معاون وزیر راه و شهرسازی خاطرنشان کرد: در تلاش هستیم با تسهیل مقررات، هماهنگی هر چه بیشتر و بهبود شرایط تعرفه ای در مسیرهای ترانزیتی، سهم کشورمان را از بازار ترانزیت منطقه را افزایش دهیم.

منبع: تین نیوز
عناوین برگزیده