تاریخ: ۲۹ خرداد ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۴:۰۳
بازدید: ۲۱۴
کد خبر: ۴۱۷۵۷
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

رشد اقتصادی با آماده شدن زیرساخت‌ها حاصل می‌شود

می متالز - رئیس سازمان نظام مهندسی خراسان رضوی گفت: رشد اقتصادی مناطق کشور با آماده شدن زیرساخت‌ها حاصل می‌شود، بنابراین باید قبل از هر کاری، این موضوع در برنامه‌های دستگاه‌ها قرار گیرد.
رشد اقتصادی با آماده شدن زیرساخت‌ها حاصل می‌شود

به گزارش می متالز، حبیب‌الله ترشیزیان در آستانه فرارسیدن ۱۰ تیر روز صنعت و معدن اظهار کرد: اکنون در خراسان رضوی، توسعه کارخانه فولاد را در دست اقدام داریم و مشکل عمده نیز نبود زیر ساخت ایجاد این کارخانه در این منطقه است.
وی گفت: صنایع فولاد به آب فراوان نیاز دارد اما در زمان حاضر فکری برای تأمین آب مورد نیاز این کارخانه نشده است.
ترشیزیان با بیان اینکه باید هر چه زودتر راهکاری برای تأمین آب مورد نیاز این کارخانه اندیشید، افزود: در صورت تأمین نشدن آب مورد نیاز این کارخانه، راه‌اندازی این کارخانه نمی‌تواند به سرعت انجام گیرد.
وی حمل‌ونقل ریلی را از دیگر نیازهای این منطقه دانست و گفت: حمل‌ونقل مواد اولیه، سنگ و محصولات خراسان رضوی به سایر نقاط کشور از جمله منطقه خلیج‌فارس، نیاز به امکاناتی مثل ریل و قطار دارد که در زمان حاضر این امکانات کمتر برای این منطقه فراهم شده است.
رئیس سازمان نظام مهندسی خراسان رضوی افزود: استان خراسان رضوی حتی در زمینه حمل‌ونقل جاده‌ای نیز در مقایسه با سایر استان‌ها از وضعیت خوبی برخوردار نیست.
وی تصریح کرد استان خراسان رضوی ظرفیت خوبی برای توسعه حمل‌ونقل ریلی بهره‌مند است اما هنوز از این ظرفیت به‌خوبی استفاده نشده است.
ترشیزیان، تأمین بودجه برای توسعه حمل‌ونقل ریلی و جاده‌ای در این استان را مورد تاکید قرارداد و گفت: باید برای رفع مشکل صنایع معدنی به ایجاد زیرساخت‌های حمل و توجه کرد چون این موضوع می‌تواند در رشد اقتصادی منطقه و کشور تأثیر بسزایی داشته باشد.
۱۰ تیر در تقویم رسمی کشور به عنوان روز صنعت و معدن نامگذاری شده است.

عناوین برگزیده