تاریخ: ۳۱ خرداد ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۸:۲۷
بازدید: ۴۷۰
کد خبر: ۴۲۰۷۱
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی

اولویت‌بندی پروژه‌ها در شرکت توسعه معادن روی ایران «کروی»

می متالز - شرکت توسعه معادن روی ایران پروژه‌های خود را با اولویت‌بندی در دو بخش پیش می‌برد.
اولویت‌بندی پروژه‌ها در شرکت توسعه معادن روی ایران «کروی»

به گزارش می متالز، شرکت توسعه معادن روی ایران که به تازگی با تغییر مدیرعامل خود همراه بود (محمود علی‌پور جدی و این اتفاق در مدت کمتر از یک ماه از برگزاری مجمع سال ۹۷ رخ داد) پروژه‌های خود را با اولویت قرار دادن پروژه‌های استحصال روی از کیک و احداث واحد خردایش شرکت ذوب و احیا روی قشم دسته‌بندی کرده است.

بنابراین این دو پروژه یادشده به همراه پروژه‌های تولید زاماک (شرکت کاتالیست پارسیان)، احداث واحد فلوتاسیون (معدنکاران انگوران)، افزایش راندمان استحصال روی (مهندسی و تحقیقاتی فلزات غیرآهنی)، بازیافت نیکل – کادمیوم (مهندسی و تحقیقاتی فلزات غیرآهنی)، بازیافت کبالت و دو جذبی کردن تولید اسید سولفوریک (شرکت اسیدسازان زنجان) در اولویت‌های نخست «کروی» جای دارند.

علاوه بر این، «کروی» پروژه‌هایی نظیر زغال‌شویی (شرکت صنعتی و معدنی شمال‌شرق شاهرود)، بازیابی روی از غبار کارخانه‌های فولاد (مهندسی و تحقیقاتی فلزات غیرآهنی)، پروژه فلوتاسیون SO، تولید سولفات منگنز (مهندسی و تحقیقاتی فلزات غیرآهنی)، استخراج و فرآوری خاک مس از معدن چودرچای و معدن سرب و روی چاه میر (شرکت معدنکاری انگوران) را در رتبه اولویت‌های دوم در مرحله اجرا دارد. این شرکت قیمت روی در سال ۲۰۱۹ را با توجه به پیش‌بینی‌های گزارش شده در سطح ۲ هزار و ۵۰۰ تا ۲ هزار و ۶۰۰‌ دلار پیش‌بینی می‌کند.

علاوه بر این، در نظر دارد شرکت‌های سرمایه‌پذیر خود را با تولید اقتصادی از طریق استفاده حداکثری از ظرفیت‌های تولید با تامین خاک مناسب از منابع داخل و خارج همراه سازد. از سویی کاهش بهای تمام شده با افزایش راندمان واحدهای تولیدی از طریق بهره‌گیری از فناوری‌های جدید و بهبود فرآیندهای تولید نهادینه کند.

این شرکت در زمینه فروش محصول‌های شرکت‌های زیرمجموعه نیز بر آن است تا از فرصت‌های مناسب برای فروش محصول‌ها با قیمت‌هایی بالاتر از نرخ جهانی بهره گیرد. کروی در سال‌های ۹۵ تا ۹۷ در حساب‌های خود سود واقعی هر سهم را به ترتیب معادل 24.7 تومان، 49.8 تومان و 68.1 تومان به ثبت رساند.

درآمد عملیاتی «کروی» که شرکت‌های آن با ۶۰ درصد ظرفیت فعالیت دارند، در سال ۹۷ معادل یک‌هزار و ۵۸۴ میلیارد ریال مربوط به درآمد حاصل از سود تقسیمی در مجمع شرکت‌های گروه است که در مقایسه با سال ۹۶ معادل ۹۳ درصد افزایش نشان می‌دهد.

عناوین برگزیده