تاریخ: ۳۱ خرداد ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۲:۲۴
بازدید: ۳۱۴
کد خبر: ۴۲۰۸۱
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

تصمیم جدید FATF درباره ایران

می متالز - کارگروه ویژه اقدام مالی موسوم به FATF بار دیگر تعلیق ایران از لیست سیاه را تمدید کرد. این تصمیم در پی نشست امروز این کارگروه برای یک دوره دیگر تصمیم گرفته شد.
تصمیم جدید FATF درباره ایران

به گزارش می متالز، کارگروه ویژه اقدام مالی که مأموریت خودش را مقابله با پولشویی و تأمین مالی تروریسم در جهان عنوان می‌کند امروز جمعه اعلام کرد تصمیم گرفته تعلیق «اقدام‌های تقابلی» علیه ایران را برای یک دوره دیگر تمدید کند.

طبق این بیانیه، FATF در جلسه هفته جاری خود تصمیم گرفته تعلیق اقدام‌های تقابلی را تمدید کند و البته از تمامی اعضا و حوزه‌های قضایی خود خواسته نظارت‌های خود بر شعبات و موسسات مالی مستقر در ایران را تشدید کند. 

در ادامه این بیانیه آمده است: FATF ضمن اذعان به پیشرفت‌های حاصل‌شده در ایران با تصویب قانون ضد پولشویی، مراتب تاسف خود را از بابت مغفول ماندن برنامه اقدام، ابراز می‌دارد. FATF انتظار دارد ایران به سرعت در مسیر اصلاح حرکت کرده و اطمینان حاصل کند که با تکمیل اصلاحات لازم در زمینه AML/CFT تمامی موارد باقی‌مانده را برطرف می‌کند. این کارگروه تهدید کرده در صورتی که ایران تا اکتبر ۲۰۱۹ معاهده‌های پالرمو و تأمین مالی تروریسم را طبق استانداردهای FATF تصویب نکند، FATF اقدام‌های جدیدی را اتخاذ خواهد کرد. 

در همین حال همچنین استیومنوشین؛ وزیر خزانه‌داری آمریکا در سخنانی هشدار داد ایران در صورت عدم انجام اصلاحات لازم به فهرست سیاه FATF باز می‌گردد.

عناوین برگزیده