تاریخ: ۰۱ تير ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۴:۰۳
بازدید: ۵۸۵
کد خبر: ۴۲۱۳۶
سرویس خبر : انرژی

در برنامه زنده تلویزیونی بارکد سیما توانمندی های گروه صنعتی سدید و بررسی صنعت لوله ارایه گردید

می متالز - مهمانان حضوری برنامه بارکد سیمای جمهوری اسلامی ایران آقایان امیر حسین کاوه مدیرعامل گروه صنعتی سدید و هادی ترشیزی مدیرعامل شرکت لوله و تجهیزات سدید بودند و آقایان مهدی نصیری مدیر کارخانه شرکت لوله سازی ماهشهر سدید و مسعود باقر تجریشی مدیرعامل شرکت تولید پمپ های بزرگ و توربین آبی (پتکو)؛ نیز از طریق تلفن برنامه، به شرح موارد مد نظر پرداختند.
در برنامه زنده تلویزیونی بارکد سیما توانمندی های گروه صنعتی سدید و بررسی صنعت لوله ارایه گردید

مقدمه: آیا وضعیت صنایع فولاد کشور تا چند سال آینده دچار بحران خواهد شد؟ کشف منابع نفت، گاز و توسعه میدان‌های نفت و گاز در ۳ قرن اخیر باعث شده که گسترش صنعت تولید لوله در دنیا برای انتقال نفت، فرآورده‌های نفتی و گاز مورد توجه قرار گیرد. ظرفیت تولیدی صنعت لوله های فولادی کشور در شرایط کنونی با چشم انداز ۱۴۰۴ مطابقت دارد. علیرغم برخورداری صنعت تولید لوله ایران از ظرفیت بالاتر، به دلیل کمبود مواد اولیه، عدم وجود بازارهای صادراتی مطلوب، بالا بودن تعرفه واردات مواد اولیه میزان ظرفیت تولید لوله و اتصالات در کشور به جایگاه واقعی خود نرسیده است. اگر مسوولان برای افزایش کیفیت تولید فولاد ایران و تنوع بخشیدن به محصولات تولیدی با توجه به مزیت‌های بالقوه خدادادی موجود در ایران از هم‌ اکنون اقدام نکنند تا چند سال آینده وضعیت صنایع فولاد کشور بحرانی خواهد شد.

به گزارش می متالز، در ادامه مدیر عامل گروه صنعتی سدید ضمن ارایه توانمندی های شرکتهای تابعه این هلدینگ صنعتی؛ به ارائه و بررسی مهمترین چالش های تولید کنندگان پرداخت و سه موضوع اساسی در این خصوص را تشریح نمود.

کاوه اظهار داشت: ابتدا محیط بین الملل و چالش های مربوطه و جنگ اقتصادی مرتبط در فضای تحریم ها؛ چالش هایی را برای تولید کنندگان ایجاد نموده که نیاز به یک دیپلماسی اقتصادی شفاف و روان برای کشورهای همسایه و بهره گیری از بازار مناسب آنها دارد که این مهم می تواند از طریق سفرا و رایزن های اقتصادی انجام شود و اثرات جنگ اقتصادی را مرتفع یا کمرنگ نماید.

وی ادامه داد: محیط بعدی، محیط داخل کشور است که از منظر اجرای قوانین حمایت از تولید مانند قانون بهبود محیط کسب و کار، قانون رفع موانع تولید و قانون حداکثر استفاده از توان داخلی، می بایست شاهد اجرای صحیح این قوانین و سیاستگذاری مناسب در این خصوص باشیم.

محیط آخر نیز، محیط داخلی شرکت ها است که با انواع و اقسام مسایلی همچون نبود سرمایه در گردش، مسایل تامین اجتماعی، ربح مرکب و ... درگیر می باشد.

کاوه در انتها گفت: توجه به این سه محیط و حمایت مسوولان در حل مسایل اشاره شده، بر پایه بهره مندی از نظرات تشکل ها و بخش خصوصی بواسطه پتانسیل های داخلی، می تواند ضمن حل مشکلات تولیدکنندگان، سبب افزایش شیب رشد و توسعه کشور گردد.

مدیرعامل شرکت لوله و تجهیزات سدید:

آبرسانی، اولویت اول کشور بدون تخصیص بودجه مناسب

در ادامه هادی ترشیزی، ضمن ارایه توانمندی های شرکت لوله و تجهیزات سدید؛ از عدم تخصیص بودجه های مناسب به اولویت دارترین مساله کشور یعنی آبرسانی، گفت: شرکت توسعه مهندسی آب و فاضلاب کشور تقریبا دو سال است که در حدود ۲.۲ میلیون تن پروژه مرتبط با خطوط انتقال آب را تعریف نموده اما در عمل در حدود ۲۰۰ هزار تن طی این دو سال اجرا شده است که با توجه به ظرفیت های خالی شرکت های تولید کننده و‌ رقابت موجود در اجرا، اصولا رقم قابل توجهی نمی باشد.

ترشیزی اظهار داشت: وظیفه آبرسانی یک وظیفه مرتبط با دولت و وزارت خانه های مرتبط می باشد و همانطور که معاون اول محترم ریاست جمهوری بارها اعلام نموده است، اولویت دارترین مساله کشور؛ آبرسانی می باشد بنابراین نیاز است تا در بدنه دولت بودجه های مناسب به این مهم تخصیص پیدا نماید.

مدیرعامل شرکت پمپ و‌توربین پتکو سدید:

حجم پایین سرمایه گذاری در صنایع پایین دست نفت و گاز و پالایشگاهی

 مسعود تجریشی مدیر عامل شرکت پتکو، طی گفتگویی با برنامه زنده تلویزیونی بارکد از حجم پایین سرمایه گذاری سیاستگذاران در طی دوره های مختلف در حوزه صنایع پایین دست نفت و گاز گفت.

تجریشی در ادامه حمایت عملی مسوولان از تولید کنندگان داخلی را خواستار شد و عنوان نمود در این برهه، تولیدکنندگان با مشکلات متعدد در حوزه های مختلفی همچون بانک، بیمه، مالیات، گمرک و ... روبرو هستند و نیازمند حمایت های عملی دستگاه ها و نهادهای تصمیم‌گیر می باشند.

وی اجرای قوانین مصوب حمایت از تولید را در این خصوص بسیار راهگشا دانست.

منبع: می متالز
عناوین برگزیده