تاریخ: ۲۳ خرداد ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۵:۵۳
بازدید: ۲۲۷
کد خبر: ۴۲۱۶۸
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی
رئیس هیات‌مدیره انجمن صنایع و معادن سرب و روی ایران:

صنعت سرب و روی کمک حال توسعه اقتصادی کشور است

می متالز - رئیس هیات‌ مدیره انجمن صنایع و معادن سرب و روی ایران گفت: امروز به برکت این صنعت، علاوه بر رفع مشکل بیکاری، خانواده‌های زیادی از این طریق، نان می‌خورند و صنعت سرب و روی به توسعه اقتصادی نیز کمک شایانی کرده است.
صنعت سرب و روی کمک حال توسعه اقتصادی کشور است

به گزارش می متالز، یوسف مرادلو روز پنجشنبه در جلسه مجمع عمومی عادی سالیانه انجمن صنایع و معادن سرب و روی ایران، اظهار داشت: با حمایت‌های بی دریغ اتاق بازرگانی ایران و اعضای انجمن و حسن اعتماد اعضا به هیات‌مدیره، اقدامات ارزشمندی صورت گرفته و امیدواریم در سایه اتحاد و همدلی شاهد پیشرفت‌های روزافزون در این انجمن باشیم.

وی با قدردانی از همراهی مسئولان دولتی و غیردولتی و نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی در پیشبرد امور انجمن، خاطر نشان کرد: این حمایت‌ها سبب شده تا اعضای هیات مدیره بدون کوچک ترین چشمداشتی به طور شبانه‌روزی در رفع مشکلات انجمن تلاش کنند و با برگزاری جلسات مختلف با مقامات کشوری تاکنون موفقیت‌های ارزشمندی عاید انجمن شده است.

مرادلو افزود: مسئولان دولتی به هنگام اخذ تصمیم درباره صنایع باید نظرات صاحبان صنعت را نیز شنیده و با آن‌ها مشورت کنند چرا که به دلیل دعوت نکردن از اعضای هیات‌مدیره انجمن به جلسات دولتی، تصمیم‌های اشتباهی اتخاذ شده و با وجود اینکه ۱۱۸ جلسه دیگر برای جبران آن تصمیم نادرست برگزار شده اما باز هم تصمیم مربوطه، تصحیح نشده است.

وی افزود: ما در جلسات دولتی، حق رای نداریم اما حداقل می‌توانند نظرات ما را شنیده و از بروز تصمیم‌های اشتباه جلوگیری کنند.

عضو هیات‌مدیره انجمن صنایع و معادن سرب و روی ایران نیز در این جلسه گفت: محدودیت صادرات شمش، فعال‌کردن معدن مهدی آباد، مالکیت فیلتر کیک ها، افزایش نجومی قیمت اسید و پرمنگنات، قیمت ماده معدنی انگوران و دیگر مشکلات مربوط به شرکت، تهیه و تولید، تعهد ارزی، عرضه شمش روی در بورس، عرضه ماده معدنی انگوران در بورس، فاکتورهای علی‌الحساب، نبود انسجام بین اعضای انجمن در اجرای تصمیمات مشکلات مربوط به سازمان امور مالیاتی و هیات حل اختلاف مالیاتی از جمله مشکلاتی بود که انجمن با آن‌ها مواجه بود که به همت اعضای هیات‌مدیره با جدیت پیگیری و توفیقات ارزشمندی در رفع این مشکلات حاصل شد.

سیروی میانجی با اشاره به برنامه‌های پیشنهادی برای فعالیت‌های آتی انجمن، افزود: تعیین دبیر برای انجمن، تعیین مشاور بورس و سهام، مشاور فنی، مشاور بازرگانی، پیگیری تشکیل منظم جلسات گروه‌های فنی و بازرگانی با دبیری مشاوران مربوطه، خرید دفتر در تهران با افزایش حق عضویت اعضا، ایجاد ساز کار مناسب برای تعیین قیمت شمش و مواد اولیه، پیگیری واگذاری مدیریت استخراج و فروش انگوران، تقویت میزان سهام در کنسرسیوم مهدی‌آباد، حضور فعال در جلسات عمومی، حضور فعال و مسئولانه در جلسات گروه‌های تخصصی، پرداخت منظم حق عضویت و ارائه آمار واقعی از تولید و اشتغال، بخشی از برنامه‌های جدی و آتی انجمن است.

درادامه این جلسه، انتخابات هیات‌مدیره برگزار و یوسف مرادلو، حمید علاماتی، سیروس میانجی، ابوالفضل امیری و ایرج افشارنیا به مدت ۲ سال به عنوان اعضای جدید هیات‌مدیره انجمن انتخاب شدند.

همچنین روزنامه اطلاعات نیز به عنوان روزنامه رسمی انجمن انتخاب شد.

عناوین برگزیده