تاریخ: ۲۲ خرداد ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۳:۴۵
بازدید: ۱۵۶
کد خبر: ۴۲۲۷۴
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی

بازگشت به کار کارگران معدن سرب کوشک

می متالز - مدیر روابط عمومی معدن سرب کوشک بافق از پایان اعتراض دوازده روزه کارگران این واحد معدنی خبر داد.
بازگشت به کار کارگران معدن سرب کوشک

به گزارش می متالز، محمد جعفری (مدیر روابط عمومی معدن سرب کوشک بافق) گفت: با وساطت فرماندار بافق، شورای کارگری و همکاری کارگران مشکل کارگران این واحد معدنی مرتفع شده و در حال حاضر کارگران معدن مشغول به کار شده‌اند.

وی افزود: شورای کارگری شهرستان با حضور فرماندار و کارگران نشستی برگزار کرد که در آن همه قضایای معدن سرب کوشک برطرف شد. در نتیجه هر ۴۰ کارگر قسمت روباز معدن که اکثراً راننده هستند به محل کار خود برگشتند.

در عین حال نماینده تام الاختیار معدن سرب بافق درخصوص مشکلات کارگران گفت: طبق قانون آنها باید هشت ساعت کار کنند تا حقوق کامل بگیرند اما بنا به پیشنهاد خودشان ۶ ساعت کار می‌کردند و این طبیعی است که وقتی ۲ ساعت مدت کارکرد کم شود دستمزد هم کم می‌شود.

وی اظهار داشت: فقط یک نفر بازنشسته با تجربه با تشخیص مدیرعامل برای ایمنی بیشتر در قسمت روباز به کار گرفته شده که هم به نفع معدن و هم به خاطر کیفیت در ایمنی کار است.

در ادامه یکی از کارگران معدن سرب نیز در تشریح مشکلات خود و سایر همکارانش گفته است: ما ۴۰ نفر از کارگران معدن روباز سرب و روی کوشک به دلیل بکارگیری نیروی بازنشسته در آبان ماه ۹۷ و کسری حقوق خود از ۲۹ اردیبهشت به سر کار نرفتیم.

وی تصریح کرد: فرماندار بافق قول وساطت داد و گفت که به زودی مشکل کارگران این قسمت برطرف می‌شود که به وعده خود عمل کرد و امروز کارگران بعد از گفتگو با شورای کارگری به کار بازگشتند.

محمدزاده رحمانی (فرماندار بافق) هم در این زمینه گفته است: کارگران معدن سرب کوشک به خاطر کسری حقوق به نسبت ۲ ساعت کار کمتر و پاره‌ای مشکلات صنفی دست از کار کشیده بودند.

عناوین برگزیده