تاریخ: ۰۲ تير ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۵:۳۴
بازدید: ۲۰۵
کد خبر: ۴۲۳۵۱
سرویس خبر : خودرو و قطعه سازی

احتمال تقلب دایملر، ۶۰ هزار مرسدس دیزلی فراخوانده می شوند

می متالز - دایملر، شرکت آلمانی تولیدکننده خودروهای مرسدس بنز، قرار است ۶۰ هزار دستگاه مرسدس را که با موتور دیزل کار می کنند به دلایل محیط زیستی فرا بخواند.
احتمال تقلب دایملر، ۶۰ هزار مرسدس دیزلی فراخوانده می شوند

به گزارش می متالز، دایملر نرم افزاری روی مرسدس های دیزلی خود نصب کرده که تست های آلودگی هوا را به اشتباه می اندازند.

مدلی که قرار است برای رفع عیب به کارخانه بازگردد، مرسدس بنز جی ال کی ۲۲۰ است. این خودرو بین سالهای ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۵ تولید شده است.

شرکت دایملر تایید کرده که دستور فراخوان را روز جمعه صادر کرده است اما گفته که این شرکت در برابر دستور وزارت خانه درخواست تجدید نظر می دهد. دایملر می گوید همواره با نهادهای قانونگذاری صنعت خودرو همکاری کرده است.  

وزارت حمل و نقل آلمان گفته است که تحقیقات دیگری نیز روی مدل های دیگر آن کارخانه در جریان است.  

از سال ۲۰۱۵ که شرکت رقیب دایملر، ولکس واگن، پذیرفت که برای دور زدن تستهای آلایندگی آمریکا تقلب کرده است، رسوایی‌های از این قبیل در دیگر خودروسازان نیز مشاهده شده است.

به عنوان مثال، شرکت دایملر تا به حال حدود ۳ میلیون خودرو را از بازار فراخوانده تا مشکل آلاینده بودن موتورهای دیزلی آنها را حل کند.

روزنامه بیلد ام سانتگ که در برلین منتشر می شود اولین رسانه ای بود که در روز شنبه پرده از این ماجرا برداشت. این نشریه در ماه آوریل نیز گزارشی منتشر کرده بود مبنی بر آنکه نهاد تنظیم کننده بازار خودرو مشغول بررسی نرم افزار مشکوکی است که در مرسدس بنزهای مدل جی ال کی ۲۲۰ سی دی آی به کار رفته است. این مدل نیز بین سالهای ۲۰۱۲ و ۲۰۱۵ تولید شده بود.

عناوین برگزیده