تاریخ: ۰۲ تير ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۸:۰۴
بازدید: ۱۶۸
کد خبر: ۴۲۳۹۵
سرویس خبر : خودرو و قطعه سازی
مدیران شرکت و وزارت صنعت خبر دادند:

برنامه ایران خودرو برای عرضه ۶۰ هزار محصول در دو ماه آینده/ رد شائبه احتکار

می متالز - مدیرکل دفتر بازرسی وزارت صنعت از نبود هیچ تخلفی در احتکار محصولات ایران خودرو و قائم مقام مدیرعامل ایران خودرو از عرضه ۶۰ هزار خودرو طی دوماه آینده خبر دادند.
برنامه ایران خودرو برای عرضه ۶۰ هزار محصول در دو ماه آینده/ رد شائبه احتکار

به گزارش می متالز، اکبر صادقی مدیرکل دفتر بازرسی وزارت صنعت در جریان دیدار با مدیران ارشد ایران خودرو از برنامه ایجاد رونق در تولید، ارتقای ساخت داخل و خودکفایی خبر داد و گفت: تلاش می‌ شود با تصمیمات شایسته به رونق تولید کمک شود. خودروسازان نیز باید با اعلام مشکلات، مسئولان را در جریان محدودیت‌های صنعت خودرو قرار دهند.

وی افزود: در بازدید از پارکینگ‌های ایران خودرو، خودرو‌های متعددی به صورت تصادفی انتخاب و مورد بازرسی قرار گرفت و هیچگونه تخلفی مبنی بر احتکار خودرو از سوی خودروساز مشاهده نشد.

مصطفی خان کرمی قائم مقام مدیرعامل در بازاریابی، فروش و امور مشتریان ایران خودرو نیز با بیان اینکه تمهیدات مختلفی برای تنظیم و تعدیل بازار انجام شده، گفت: علی رغم همه مشکلات، برای اجرای تعهدات معوق با کم‌ترین تاخیر، برنامه ریزی‌های گسترده‌ای انجام شده و تمام تلاش برای دست یابی به این هدف به کار گرفته می شود.

وی افزود: سال گذشته پرداخت تسهیلات ۴ میلیاردی به قطعه سازان، سبب رونق خطوط تولید قطعه سازان و بهبود شرایط تولید شد. با درنظر گرفتن ظرفیت تولید سال جاری، همه خودرو‌های معوق تحویل مشتریان خواهد شد و نگرانی در این زمینه وجود ندارد.

این مقام مسئول کاهش تولید ناقص، تکمیل خودرو‌های ناقص کف پارکینگ و افزایش عرضه به بازار را سه رویکرد جدید ایران خودرو عنوان کرد و گفت: به جای تولید بیشتر خودرو‌های ناقص و خواب سرمایه در کف پارکینگ‌ها در عمل با تجاری سازی خودرو‌های ناقص، تحویل روزانه به میانگین حدود ۱۵۰۰ دستگاه رسیده و بازار با افزایش عرضه منجربه تحویل (نه تولید مکانیکی و ناقص بیشتر) به شرایط متعادل حرکت می‌کند.

خان کرمی با اعلام برنامه تکمیل و عرضه خودرو‌های ناقص کف کارخانه افزود: فروش اعتباری نیز از دیگر روش‌هایی است که به تازگی صرفا برای تنظیم بازار و نه جذب نقدینگی به اجرا گذاشته شده و این روش هرچند گردش مالی را کاهش می‌دهد اما برای تعادل بازار موثر خواهد بود.

وی ادامه داد: همچنین بخش نامه‌های فروش نقدی تنظیم بازار با هدف کاهش واسطه گری و دست یابی آسان مصرف کننده واقعی به خودرو، نقش بسیار پررنگی در ایجاد تعادل بازار خودرو ایفا کرده و سیاست‌های موثر وزارت صنعت بوده که اجرای آن سبب ثبات بیشتر بازار و روند کاهشی قیمت‌ها علیرغم تغییرات نرخ ارز شده است.

منبع: بورس پرس
عناوین برگزیده