تاریخ: ۰۲ تير ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۰:۰۵
بازدید: ۲۶۷
کد خبر: ۴۲۴۱۶

حمل اولین محموله کانتینری ریلی از بندر خرمشهر به مقصد بندر امام

می متالز - اولین محموله کانتینری ریلی از بندر خرمشهر به مقصد بندر امام حمل شد.
حمل اولین محموله کانتینری ریلی از بندر خرمشهر به مقصد بندر امام

به گزارش می متالز، معاون مدیر کل راه آهن جنوب و مدیر پایانه راه آهن خرمشهر گفت: اولین محموله کانتینری شامل کانتینرهای خالی روز یکشنبه از بندر خرمشهر به مقصد بندر امام از طریق خط آهن حمل شد.

 غلامحسین فارسیان اظهار داشت: با توجه به ظرفیت‌های ریلی موجود در راه آهن خرمشهر و اتصال به شبکه ریلی سراسری و پیگیری هایی که با صاحبان بار صورت گرفت امروز یکشنبه اولین محموله کانتینرهای خالی به وسیله قطار باری حامل ۲۵ کانتینر ۴۰ فوت به بندر امام اعزام شد.

مدیر پایانه راه آهن خرمشهر افزود: با توجه به پتانسیل موجود در راه آهن خرمشهر و اتصال به شبکه ریلی سراسری در گام اول توان جا به جایی حداقل ۴۰۰ دستگاه کانتینر ۴۰ فوت با پنج رام قطار باری برنامه‌ای به صورت یکسره تا بندر امام فراهم شود.

وی با بیان اینکه جا به جایی این محموله معادل حذف ۴۰۰ دستگاه کامیون در روز از جاده اظهار داشت: امیدواریم این روند با جذب بارهای دیگر رونق گیرد و راه آهن خرمشهر به شکوفایی گذشته خود دست یابد.

وی مصرف سوخت راه آهن را یک هفتم مصرف جاده بیان کرد و گفت: حمل ریلی که یک حمل و نقل سبز، ایمن، به‌صرفه است در دوران تحریم می‌تواند کمک شایانی به اقتصاد کشور و کاهش سوانح جاده‌ای و صرفه جویی در مصرف سوخت کند.

وی همچنین در ادامه به نشست صورت گرفته با اداره کل بندر و دریانوردی خرمشهر و نمایندگان اداره گمرک خرمشهر در راستای زیرساخت‌های موجود در زمینه حمل و نقل ریلی در بندر خرمشهر اشاره کرد و گفت: در این نشست مشکلات مربوط به ترخیص کالا از طریق خط آهن شناسایی و امکان صدور بی جک ریلی در سامانه گمرک تعریف و با همدلی بین ادارات کل گمرک، بندر و راه آهن مشکلات موجود به طور نسبی مرتفع شد.

علاوه بر راه آهن جمهوری اسلامی ایران و قطار مسافربری محلی مسیر اهواز - خرمشهر، قطار ویژه حمل و نقل نیز تا بندر خرمشهر امتداد دارد.

منبع: تین نیوز
عناوین برگزیده