تاریخ: ۰۲ تير ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۰:۱۱
بازدید: ۲۶۱
کد خبر: ۴۲۴۱۷

ایمن سازی جاده‌های کهگیلویه و بویراحمد؛ ۶۷ نقطه حادثه خیر شناسایی شد

می متالز - مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه برای ایمن سازی جاده‌های استان کارهای بزرگی انجام شده است، گفت: ۶۷ نقطه حادثه خیر جدید توسط پلیس شناسایی شده است.
ایمن سازی جاده‌های کهگیلویه و بویراحمد؛ ۶۷ نقطه حادثه خیر شناسایی شد

به گزارش می متالز، محمد نصیری‌ راد اظهار داشت: 58 نقطه حادثه خیز پرهزینه دیربازده و 233 نقطه کم هزینه زود بازده در جاده‌های این استان از آذرماه سال 95 تاکنون با اعتباری افزون بر 40 میلیارد تومان حذف شده است.

وی با اشاره به اینکه به دلیل کوهستانی بودن استان نقاط حادثه خیز زیادی در استان داریم، عنوان کرد: نقاط حادثه خیز به ترتیب اولویت اصلاح می‌شوند و هم اکنون پلیس راه 67 نقطه حادثه خیز را شناسایی و به اداره کل حمل و نقل معرفی کرده است.

نصیری‌راد اعتبار مورد نیاز برای رفع نقاط حادثه خیز شناسایی شده را 60 میلیارد تومان عنوان کرد و افزود: طبق قانون اعتبارات رفع نقاط حادثه خیز محورهای فرعی و روستایی باید از محل اعتبارات استانی و جاده‌های اصلی از اعتبارات ملی تامین شود، ولی تاکنون تمامی اعتبارات از طرف سازمان تامین شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: راه‌های ارتباطی این استان ایمن بوده و در این زمینه مشکلی وجود ندارد زیرا بر اساس استانداردهای مشخص و مطابق با مشخصات جاده‌های روستایی، فرعی و اصلی طراحی و احداث می‌شوند.

نصیری‌راد با اشاره به اینکه سالانه نصب 5 هزار تابلو اخطاری، انتظامی و اطلاعاتی و 4 هزار کیلومتر تجدید خط کشی در جاده‌های استان داریم، خاطرنشان کرد: از زمستان 95 تاکنون 25 کیلومتر حفاظ ایمنی از جمله گاردریل نصب شده است.

وی تصریح کرد: 250 کیلومتر روکش آسفالت در راه‌های اصلی، فرعی و روستایی، 40 کیلومتر خاک ریزی نقاط پرتگاهی، 700 کیلومتر لکه گیری نقطه‌ای، روشنایی 30 کیلومتر از معابر رون شهری و 60 نقطه حادثه خیز، تعمیر قرنیز 14 دستگاه پل بزرگ، تعمیر اساسی 35 دستگاه پل کوچک و بزرگ و اجرای درز انبساط بیش از 15 دستگاه پل بالای 10 متر با هدف ایمن سازی جاده‌های استان انجام شده است.

منبع: تین نیوز
عناوین برگزیده