تاریخ: ۰۲ تير ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۱:۵۴
بازدید: ۲۲۱
کد خبر: ۴۲۴۵۱
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

۴۰۰هزار نفر از مددجویان کمیته امداد دفترچه بیمه سلامت ندارند

می متالز - مدیر عامل سازمان بیمه سلامت ایران: تاکنون ۳۹۰هزار نفر از مددجویان کمیته امداد برای دریافت دفترچه بیمه سلامت مراجعه کرده اند، اما هنوز حدود ۴۰۰هزار نفر دیگر باقی مانده‌اند.
۴۰۰هزار نفر از مددجویان کمیته امداد دفترچه بیمه سلامت ندارند

به گزارش می متالز، اصحاب رسانه افزود: مددجویان کمیته امداد در شهر‌های بالای ۲۰ هزار نفر که دفترچه بیمه سلامت ندارند باید فورا دفترچه خود را از دفاتر پیشخوان دولت دریافت کنند و منتظر نمانند تا در زمان بیماری به دنبال دفترچه باشند و کسانی که تا کنون اقدام به اخذ دفترچه نکردند، صرفا برای اولین مراجعه می توانند معرفی نامه دریافت کنند، ولی در مراجعات بعدی باید دفترچه داشته باشند.

موهبتی گفت: بدهی‌های ما برای مراکز درمانی در سال ۹۸ بخش دولتی و خصوصی برای فروردین پرداخت شده است، طلب اردیبهشت داروخانه‌ها این هفته پرداخت می‌شود.

وی گفت: در حال حاضر سقف خدمت در راهنما‌های بالینی مشخص شده و تعداد تصویربرداری‌ها با دفترچه بر اساس این راهنما‌ها تعیین می‌شود و استفاده‌های بیش از حد از «ام آر آی» یا «سی تی اسکن» کنترل می‌شود.

موهبتی افزود: با رفع همپوشانی، ما کاهش بار مراجعه را با بیمه رایگان داشتیم، چون آن‌هایی که نیازمند نبودند، ولی دفترچه رایگان داشتند، دیگر مراجعات بیهوده ندارند.

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده