تاریخ: ۰۲ تير ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۲:۲۳
بازدید: ۱۹۵
کد خبر: ۴۲۴۶۵
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

اصناف معضلات زیادی در مسائل بیمه‌ای و بانکی دارند

می متالز - رئیس فراکسیون اصناف مجلس گفت: نزدیک ۲۰درصد از تولید ناخالص ملی با فعالیت اصناف محقق می‌شود اما دولت هیچگونه برنامه مشخصی برای حمایت از اصناف ندارد.
اصناف معضلات زیادی در مسائل بیمه‌ای و بانکی دارند

به گزارش می متالز، نماینده مردم سیرجان و رئیس فراکسیون اصناف مجلس شورای اسلامی در برنامه تیتر امشب شبکه خبر از وضعیت نظارت و بازرسی در کشور انتقاد کرد و گفت: باید مجلس به بحث نظارتی بین دولت و اصناف ورود جدی‌تری داشته باشد. 

وی افزود: اتاق اصناف بارها درباره آفت‌های قاچاق هشدار داده بود و البته مجلس هم  پیگیری‌های خوبی در این رابطه کرد اما متاسفانه معضلات این حوزه همچنان ادامه دارد.

نماینده مردم سیرجان در مجلس تصریح کرد: محدودیت قانونی در کشورمان نداریم ولی مشکل ما در بعد نظارت است در حالی که باید نظارت به فرهنگ بی چون و چرا تبدیل شود. 

حسن‌پور خاطرنشان کرد: نزدیک به 20 درصد از تولید ناخالص ملی با فعالیت اصناف صورت می‌گیرد، اما دولت هیچگونه برنامه مشخصی برای حمایت از اصناف در دستور کار ندارد.

وی افزود: در مسائل بیمه‌ای و بانکی اصناف معضلاتی را با آنها دارند، این درحالیست که اصناف بالاترین سطح اشتغالزایی را در کشور داشته و دارند.

رئیس فراکسیون اصناف مجلس تصریح کرد: باید با حمایت‌های همه جانبه در ارائه تسهیلات کم بهره و مسائل بیمه‌ای موجبات پیشرفت این مجموعه را فراهم کنیم. 

حسن‌پور گفت: چون اصناف مشکلات بسیاری دارند باید دولت در تمامی تصمیم‌گیری‌ها و برنامه‌ریزی‌ها، اصناف را بیش از بیش مورد توجه قرار دهند. 

عناوین برگزیده