تاریخ: ۰۲ تير ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۳:۰۸
بازدید: ۱۷۴
کد خبر: ۴۲۴۷۵
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
عرضه باقیمانده سهام دولت در خودروسازی‌ها از طریق بورس

واگذاری ایران خودرو و سایپا تا پایان سال آینده

می متالز - وزیر صنعت، معدن و تجارت خبر داد: ایران خودرو و سایپا تا پایان سال ۹۸ و در نهایت تا پایان سال ۹۹ به بخش خصوصی واقعی واگذار می‌شود.
واگذاری ایران خودرو و سایپا تا پایان سال آینده

به گزارش می متالز، رضا رحمانی در حاشیه مراسم روز ملی اصناف در جمع خبرنگاران گفت: عزم راسخ برای واگذاری دو خودروسازی بزرگ کشور به بخش خصوصی واقعی داریم. وی اضافه کرد: واگذاری اموال غیرتولیدی و شرکت‌های وابسته این دو شرکت خودروسازی آغاز شده و تا پایان سال ۹۸ و نهایتاً در سال ۹۹ این واگذاری انجام می‌شود.

وزیر صنعت گفت: برنامه‌هایی که برای دو خودروساز بزرگ داریم از جمله واگذاری شرکت‌های زیرمجموعه این خودروسازها، این شرکت‌ها در آینده نزدیک به شرکت‌های چابک تبدیل خواهند شد.

رحمانی درباره تامین نقدینگی و سرمایه در گردش صنوف تولیدی هم گفت: هم اکنون نیاز به نقدینگی در واحد‌ها و صنوف تولیدی چند برابر شده که در این باره با وزارت اقتصاد و بانک مرکزی مذاکرات فشرده‌ای داشتیم ضمن اینکه این موضوع در دولت طرح شده تا تمهیداتی در این باره اندیشیده شود. به گفته وی منابع مالی کنونی باید در اولویت به واحد‌های تولیدی واگذار شود ضمن اینکه باید منابع جدیدی مانند بازار سرمایه هم در این باره مد نظر قرار گیرد. به گفته جعفر سبحانی، مشاور سازمان خصوص‌سازی براساس مصوبه هیات واگذاری، باقیمانده سهام دولت در ایران خودرو و سایپا از طریق بورس واگذار می‌شود.

عناوین برگزیده