تاریخ: ۰۳ تير ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۸:۵۲
بازدید: ۲۵۵
کد خبر: ۴۲۶۲۴
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
مدیر روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان بورس:

عطش سرمایه گذاری در استان اصفهان نیازمند شناخت مسیر درست است

می متالز - مدیر روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان بورس و اوراق بهادار، در سفری به استان اصفهان با مدیران کل صدا و سیما و فرهنگ و ارشاد اسلامی و همچنین خبرنگاران اقتصادی این استان دیدار و گفتگو کرد.
عطش سرمایه گذاری در استان اصفهان نیازمند شناخت مسیر درست است

 

به گزارش می متالز، یاسر فلاح در دیدار با مدیر کل صدا و سیمای استان اصفهان با اشاره به ظرفیت‌های استان اصفهان در عرصه اقتصادی عنوان داشت: اصفهان استانی است که مردم آن به موضوع سرمایه هوشمند توجه دارند و در عرصه بازار سرمایه نیز فعال هستند.

وی ادامه داد: یکی از ماموریت‌های سازمان بورس و اوراق بهادار، توسعه سواد مالی است و در این راستا مجموعه‌ای از فعالیت‌ها توسط این سازمان و با کمک شرکت اطلاع‌رسانی و خدمات بورس به انجام رسیده است. با این وجود، هنوز موضوع سواد مالی در کشور جای کار فراوانی دارد و لازم است آشنایی مردم با این بازار بیشتر شود.

فلاح افزود: یکی از این فعالیت‌ها در راستای توسعه سواد مالی، جشنواره بورس و رسانه است که با استقبال اصحاب رسانه مواجه شده است.

در این دیدار بهرام عبدالحسینی، مدیرکل صدا و سیمای استان اصفهان با تاکید بر موضوع اعتمادسازی گفت: مردم در صورتی که به بازاری اعتماد کنند، در آن سرمایه گذاری می کنند ولی لازم است شناخت مناسبی هم از بازار داشته باشند. در صورتی که آموزش سرمایه گذاری در بورس تقویت شود، اعتماد مردم بیشتر جلب می شود.

وی تصریح داشت: صدا و سیمای استان اصفهان آمادگی دارد برنامه‌های مشارکتی و تبلیغی در این مورد تولید کند.

مدیر روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان بورس و اوراق بهادار، ضمن استقبال از این پیشنهاد، کلیت آن را مورد قبول سازمان بورس و اوراق بهادار دانست.

در ادامه این سفر، یاسر فلاح با حجت‌الاسلام انصاری، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ملاقات کرده و به تبادل نظر پرداخت. در این جلسه، مدیر روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان با اشاره به نقش وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در تولی‌گری امور رسانه‌ها، گفت: جشنواره بورس و رسانه به رونق تولید کمک می کند؛ زیرا با افزایش سطح آگاهی عمومی، مردم به سرمایه گذاری در بازارهای مولد تشویق می شوند.

وی افزود: اصفهان شهری صنعتی و استانی کلیدی در عرصه اقتصادی است و مردم نیز دارای مهارت‌های اقتصادی هستند؛ هرچند ممکن است از همه بازارها مطلع نباشند.

حجت الاسلام انصاری، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان نیز در این دیدار عنوان داشت: تشخیص شما درباره همکاری با ادرات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، عالمانه است. استان اصفهان هم از نظر اقتصادی و هم فرهنگی شهرت بالایی دارد. این استان در عرصه رسانه ای نیز از جایگاه مناسبی برخوردار است؛ به نحوی که ۱۲ روزنامه در این استان منتشر می‌شود.

انصاری سپس به موضوع آشنایی مردم با بازار سرمایه اشاره کرد و گفت: می دانیم که حدود ۲۰ درصد از مردم با بورس آشنایی دارند و نیاز است میزان شناخت مردم از این بازار تقویت شود. با توجه به اینکه سرمایه‌گذاری در این بازار منجر به رونق تولید و حمایت از صنایع ایرانی می‌شود، این اداره‌کل آماده همکاری با سازمان بورس جهت بهبود نگرش‌ها نسبت به سرمایه گذاری‌های اصولی است.

مدیر روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان بورس و اوراق بهادار سپس در جمع خبرنگاران حاضر شد و ضمن تشریح اهداف، محورها و قالب‌های جشنواره بورس و رسانه به سؤالات آنان پاسخ داد.
وی در این جلسه عنوان داشت: آمارها حاکی از آن است که تمایل مردم به بازار سرمایه در طی سال‌های اخیر بیشتر شده است. به نحوی که متوسط تعداد معاملات روزانه در بورس تهران در خرداد سال جاری به ۳۲۳ هزار رسیده که نسبت به عدد ۶۵ هزار در خرداد سال ۹۵، پانصد درصد رشد داشته است. همچنین ارزش معاملات روزانه در این بورس با رشد ۶۵۰ درصدی از ۲ هزار میلیارد ریال در خرداد سال ۹۵ به ۱۳ هزار میلیارد ریال در خرداد سال جاری رسیده است. همچنین تعداد کدهای بورسی افزایش یافته به نجوی که در پایان سال ۹۷، حدود ۱۲.۵ میلیون کد سهامداری را شاهد هستیم.

فلاح با اشاره به ورود هیجانی تعدادی از مردم به بازار سرمایه گفت: برای فعالیت در این بازار لازم است تا افراد اطلاعات مناسبی داشته و دانش مالی کسب کنند. از این رو، لازم است اطلاع‌رسانی صحیح درباره فضای بازار سرمایه با عموم مردم طرح شود و در این میان بدون شک نقش رسانه‌ها، نقشی محوری است.

وی با اشاره به آمار فعالیت‌های تالار منطقه‌ای اصفهان گفت: در سال ۱۳۹۷، میزان ارزش معاملات در این تالار معادل ۵۱ هزار و ۳۹۵ میلیارد ریال بوده و از این حیث در رتبه دوم کشور قرار دارد.

فلاح همچنین عنوان داشت اصفهان از نظر حجم معاملات و تعداد کدهای جدید سهامداری نیز در سال ۹۷، رتبه دوم کشور را به خود اختصاص داده است.

مدیرعامل شرکت اطلاع‌رسانی و خدمات بورس افزود:  موسسات فنی و حرفه‌ای و موسسات فرهنگی و هنری دارای مجوز آموزش از ارشاد با رعایت مقررات مربوط می توانند مجوز آموزش سهامداران را دریافت کنند و از این طریق ضمن ایجاد عرصه‌ای جدید برای خود، به مقوله توسعه سواد مالی نیز کمک کنند.

عناوین برگزیده