تاریخ: ۰۳ تير ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۹:۵۷
بازدید: ۱۷۱
کد خبر: ۴۲۶۳۷
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

نتیجه دومین روز حضور "سیمرغ" و خروج اولین گروه از خریداران با سود ناچیز

می متالز - نتیجه دومین روز حضور شرکت جدید بورس یعنی سیمرغ با محدود شدن به رشد ۱.۳ درصدی قیمت و خروج اولین گروه از خریداران با سود ناچیز همراه شد.
نتیجه دومین روز حضور "سیمرغ" و خروج اولین گروه از خریداران با سود ناچیز

به گزارش می متالز، معاملات امروز بازار سهام درحالی با روند مثبت در اکثر گروه ها آغاز شد که ادامه رشد قیمت ها در نمادهای بزرگ درکنار بازگشایی نماد پلی پروپیلن جم (چهارمین سهم تازه وارد سال جاری) پس از برگزاری مجمع سالانه با رشد 40 درصدی، منجر به افزایش 5108 واحدی دماسنج بازار سرمایه شد تا شاخص بورس در  کانال 242 هزار تایی به کار خود پایان دهد.

در این میان، بررسی وضعیت داد و ستد شرکت سیمرغ که دیروز با عرضه اولیه 10 درصد به عنوان پنجمین سهم جدید سال وارد بازار شد، نشان می دهد بعد از تقاضای خرید 129 میلیون سهمی، بیش از 142 هزار سهم به قیمت 5355 ریال معامله شد اما به دلیل عدم تکمیل حجم مبنای 520 هزار سهمی، محدود به رشد 1.3 درصدی و قیمت 517 تومانی شد.

در این رویداد، 2 سهامدار حقیقی قادر به خرید شدند اما 538 سهامدار حقیقی و یک حقوقی هم با کسب حداقل سود، حاضر به خروج از سهام "سیمرغ" در اولین روز پس از عرضه اولیه شدند.

بنابراین گزارش، روز گذشته هر سهم این شرکت 130 میلیارد تومانی با قیمت 510 تومان و سهمیه حداکثر 303 سهمی در بورس تهران، کشف قیمت شد.

منبع: بورس پرس
عناوین برگزیده