تاریخ: ۰۲ تير ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۲:۴۳
بازدید: ۱۸۲
کد خبر: ۴۲۶۵۱
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

سیمان ممتازان، میزبان اولین نشست از ششمین دوره گردهمایی منطقه ای معاونت نظارت بر اجرای استاندارد منطقه جنوب شرق کشور

می متالز - اولین نشست از ششمین دوره گردهمایی منطقه ای معاونت نظارت بر اجرای استاندارد منطقه جنوب شرق کشوردر شرکت سیمان ممتازان برگزار گردید.
سیمان ممتازان، میزبان اولین نشست از ششمین دوره گردهمایی منطقه ای معاونت نظارت بر اجرای استاندارد منطقه جنوب شرق کشور

به گزارش می متالز، این نشست که با حضور معاونت نظارت بر اجرای سازمان ملی استاندارد مهندس مرندی مقدم، مهندس دهقان سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمان ، مهندس عاقلی مدیر کل استاندارد استان کرمان، دکتر بیگ زاده معاونت توسعه مدیریت و منابع استانداری خراسان شمالی،مدیران کل استاندارد استانهای خراسان شمالی، خراسان رضوی، خراسان جنوبی و سیستان و بلوچستان  و جمعی از مدیران و کارشناسان اداره کل استاندارد استان کرمان در محل کارخانه سیمان ممتازان برگزار گردید.

 

 

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمان با بیان اینکه در برخی از فصول سال بیش از سه هزار کامیون حامل محصولات صنعتی و معدنی از این استان به مقصد سایر استان ها حرکت می کند گفت: آمار تصادفات زیاد در محورهای این استان بیانگر این است که توسعه خطوط ریلی در کرمان یک نیاز اصلی است.

محمدعلی دهقان  در گردهمایی مدیران کل استاندارد جنوب شرق کشور در محل کارخانه سیمان ممتازان کرمان افزود: باید با توسعه خطوط ریلی حجم عمده محصولات استان کرمان از طریق راه آهن منتقل شود.

دهقان با اشاره به چالش ها و مشکلات پیش روی استان کرمان اظهار داشت: معادن مس تا کیلومترها در این استان وجود دارد و بسیاری از این معادن کشف و یا بهره برداری نشده است.

وی ادامه داد: با وجود معدنی بودن استان، آمار افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی کرمان بسیار فراوان است لذا تلاش می کنیم به نخستین استانداردهای زندگی مردم استان نزدیک شویم.

وی اضافه کرد: چالش ها و مشکلات با امکانات موجود شناسایی، تجریه، تحلیل و رفع شوند.

 

 تولید مازاد سیمان به نفع مصرف کنندگان است

در این نشست مدیرعامل شرکت سیمان ممتازان نیز با بیان اینکه پیش از آغاز تحریم ها، حداقل ها در استاندارد رعایت می شد گفت: با وجود مازاد تولید، تمامی کارخانه های سیمان کشور اکنون به دنبال استاندارد سازی محصولات تولیدی خود هستند زیرا برای افزایش فروش می خواهند کیفیت محصولات خود را ارتقاء دهند.

 

محمد ربانی نیز افزود: سالانه ۶۵ میلیون تن از مجموع ۸۵ میلیون تن سیمان تولیدی در کشور به فروش می رسد و این مازاد تولید موجب می شود که کوره کارخانه ها غیرفعال شود.

مهندس ربانی با بیان اینکه اکنون تولید کنندگان در بازار رقابت محصول خود را با قیمتی مناسب عرضه می کنند گفت: محصول سیمان به علت تولید فراوان و بیش از نیاز کشور پایینتر از قیمت مصوب به فروش می رسد و فضای رقابت در استاندارد سازی، برای استان کرمان و کشور مطلوب است.

 

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده