تاریخ: ۰۳ تير ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۳:۲۰
بازدید: ۱۶۲
کد خبر: ۴۲۶۵۷
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
آمار خرداد ۹۸ تالار شیشه‌ای مشخص کرد:

ادامه رشد شاخص بورس/ ارزش معاملات افت کرد

می متالز - انتشار آمار معاملات سومین ماه بهار سال جاری از سوی بورس اوراق بهادار تهران نشان می دهد که شاخص کل با افزایش و ارزش معاملات با کاهش مواجه شده است.
ادامه رشد شاخص بورس/ ارزش معاملات افت کرد

به گزارش می متالز، تحولات تالار شیشه ای در پایان معاملات خرداد ماه ۹۸ حاکی از آن است که شاخص کل بورس در این دوره یکماهه با ۱۹.۷۸۸ واحد افزایش معادل ۹.۲۰ درصد نسبت به اردیبهشت ماه ۹۸ به ۲۳۴.۸۷۹ واحد رسیده است.

 

شاخص بازار اول و دوم

از سویی دیگر، شاخص بازار اول با ۱۳.۰۵۶ واحد افزایش به رقم ۱۷۴.۵۱۹ واحد  و شاخص بازار دوم با ۴۶.۵۱۲ واحد افزایش عدد ۴۶۰۶۶۳ واحد را تجربه کرد و به ترتیب با ۸.۰۹ درصد و ۱۱.۲۳ درصد افزایش نسبت به ماه قبل مواجه شدند. همچنین شاخص کل هم وزن با ۸.۷۲۶ واحد افزایش روبرو شد و به رقم ۵۶.۲۶۱ واحد رسید و با ۱۸.۳۶ درصد افزایش نسبت به ماه قبل همراه شد.

 

ارزش کل معاملات

افزون بر این، در سومین ماه از بهار ۹۸، ارزش کل معاملات اوراق بهادار به ۲۶۷.۴۶۳ میلیارد ریال بالغ شد که نسبت به اردیبهشت ۹۸، ۱۰ درصد کاهش یافته است. در ضمن تعداد ۸۳.۱۰۸ میلیون انواع اوراق بهادار در بیش از ۶ میلیون و ۱۱۴ هزار دفعه مورد معامله قرار گرفت و به ترتیب ۲۵ درصد و ۱۷ درصد کاهش را نسبت به ماه گذشته تجربه کرد.

 

صندوق های سرمایه گذاری قابل معامله

این درحالی است که تعداد ۱.۰۳۵ میلیون واحد از صندوق های سرمایه گذاری قابل معامله در بورس تهران به ارزش کل  ۱۱.۴۳۲ میلیارد ریال مورد معامله قرار گرفت به ترتیب با ۲۱ و ۲۰ درصد کاهش نسبت به ماه  گذشته همراه شد.

 

وضعیت بازار بدهی

این گزارش می افزاید: در بازار بدهی که اوراق مشارکت، گواهی سپرده و صکوک معامله می شود، تعداد ۱۱ میلیون و ۲۲ هزار برگه اوراق مشارکت به ارزش کل ۱۰.۲۷۹ میلیارد ریال معامله شد و به ترتیب  ۳۹۷ درصد و ۳۵۷ درصد افزایش نسبت به اردیبهشت ماه داشته است.

 

عملکرد بازار مشتقه

همچنین در بازار مشتقه، تعداد ۳۸ میلیون و ۱۷۱ هزار قرارداد به ارزش ۱۵۰ میلیارد ریال مورد معامله قرار گرفت و به ترتیب  با ۱۰۹ درصد و ۳ درصد افزایش نسبت به ماه گذشته همراه شد.

جزییات معاملات تالار شیشه ای در خرداد ماه۹۸


 

منبع: ایبنا
عناوین برگزیده