تاریخ: ۰۳ تير ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۳:۵۷
بازدید: ۱۱۶
کد خبر: ۴۲۶۷۰
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
با موافقت نمایندگان؛

تکلیف دولت برای ارائه بودجه شرکت‌های دولتی تعیین شد

می متالز - نمایندگان مجلس دولت را مکلف کردند بودجه شرکت‌های دولتی، بانک‌ها و موسسات انتفاعی وابسته به دولت را به مجلس ارائه کنند.
تکلیف دولت برای ارائه بودجه شرکت‌های دولتی تعیین شد

به گزارش می متالز، نمایندگان در نشست علنی نوبت امروز (دوشنبه، ۳ تیرماه) مجلس شورای اسلامی، با جزئیات طرح الحاق یک تبصره به ماده ۱۸۲ قانون آئین نامه داخلی مجلس،   با ۱۷۳ رای موافق، ۶ رای مخالف، ۵ رای ممتنع از مجموع ۱۹۴ نماینده حاضر در مجلس موافقت کردند.

ماده واحده طرح الحاق یک تبصره به عنوان تبصره ۴ به ماده ۱۸۲ قانون آیین نامه داخلی مجلس به شرح زیر است:

«دولت مکلف است گزارش عملکرد بودجه سال گذشته و صورت‌های مالی حسابرسی شده، بودجه تفضیلی سال جاری و عملکرد بودجه مصوب شش ماه اول سال جاری تمامی شرکتهای دولتی، بانک‌ها و موسسا ت انتفاعی وابسته به دولت و شرکتها و موسساتی که مستلزم ذکر یا تصریح نام است از قبیل شرکت ملی نفت ایران، شرکت ملی گاز ایران، سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی، بیمه مرکزی ایران، شرکت سهامی بیمه ایران، بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، بانک ملی ایران و سازمان بنادر و دریانوردی و همچنین بودجه پیشنهادی سال آینده آنها و شاخص‌های کلان کل بودجه را تا ۱۵ آبان ماه هر سال به همراه گزارش ارزیابی بر مبنای شاخص‌های مالی و عملکردی به تفکیک به مجلس تسلیم کند.

طبق این مصوبه کمیسیون و برنامه و بودجه بلافاصله گزارش ها را به دیوان محاسبات کشور ارجاع می‌دهد تا دیوان بعد از بررسی و اظهار نظر، گزارش خود را ظرف مدت ۲۰ روز جهت تصویب به کمیسیون مذکور ارائه کنند.

گزارش کمیسیون ملاک بررسی بودجه است و همزمان با لایحه کل کشور طبق مواد این قانون مورد رسیدگی قرار می‌گیرد.» گفتنی است، کلیات این طرح در جلسات قبل بررسی و تصویب شد و جهت اصلاح جزییات به کمیسیون ارجاع شده بود.

منبع: ایبنا
عناوین برگزیده