تاریخ: ۰۳ تير ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۲:۲۶
بازدید: ۱۳۸
کد خبر: ۴۲۶۸۵
سرویس خبر : انرژی

خطوط لوله جریانی نفت‌ و گاز مارون ایمن‌سازی شد

می متالز - مدیر عملیات شرکت بهره‌برداری نفت‌ و گاز مارون از اقدام‌های انجام شده در سه ماه نخست امسال به‌منظور ایمن‌سازی خطوط لوله جریانی این شرکت خبرداد.
خطوط لوله جریانی نفت‌ و گاز مارون ایمن‌سازی شد

به گزارش می متالز، باقر قاسمی ضمن تاکید بر اتخاذ همه تدابیر لازم برای محافظت از محیط‌ زیست، راهبری بهینه فرآیند تولید را مستلزم ایمن بودن کامل تاسیسات فرآیندی و خطوط لوله جریانی تحت اختیار شرکت دانست.

وی با بیان اینکه ایمن‌سازی خطوط لوله یکی از مهم‌ترین اقدام‌های شرکت بهره‌برداری نفت‌ و گاز مارون برای رسیدن به ایمن‌ترین سطح عملیاتی است، به عملکرد این شرکت در سه ماه نخست امسال در حوزه مذکور اشاره کرد و افزود: خط ۲۰ اینچ گاز شرقی مارون در دو موضع و جمعا با تعویض ۳۸ متر لوله، خط ۲۰ اینچ گاز کمکی غرب در چهار موضع و جمعا با تعویض ۳۲۴ متر لوله، خط ۲۶ اینچ نفت کمکی در مقطع رودخانه کوپال با تعویض ۵۰۰ متر لوله و خط ۲۶ اینچ نفت کمکی در ۱۷ موضع تعمیر شد.

مدیر عملیات شرکت بهره‌برداری نفت‌ و گاز مارون اظهار کرد: ایمن‌سازی خط ۳۶ اینچ نفت کمکی از سوی طرح جامع و ایمن‌سازی خطوط ۳۲ و ۱۶ اینچ گاز ایستگاه تزریق گاز مارون در مقطع رودخانه رامشیر نیز در حال انجام است.

قاسمی عنوان کرد: خط ۱۲ اینچ گاز خروجی ایستگاه تقویت فشار گاز شماره ۵ مارون به طول ۲ هزار و ۵۰۰ متر بازرسی و ۱۶۰ متر آن تعویض شد و خط ۸ اینچ خروجی یکی از چاه‌های خامی نیز به طول ۲ هزار و ۳۷۰ متر ضخامت‌سنجی و ۵۰۰ متر آن تعویض شد.

وی به آمار کلی ضخامت‌سنجی و بازرسی فنی خطوط لوله و تاسیسات شرکت در سه ماه نخست امسال اشاره کرد و گفت: ۲۰ هزار و ۵۰۳ موضع ضخامت‌سنجی و ۲ هزار و ۱۱۸ و هزار و ۳۸۲ موضع نیز به ترتیب در بخش‌های بازرسی فنی و خوردگی فلزات بررسی و نظارت شد.

مدیر عملیات شرکت بهره‌برداری نفت‌ و گاز مارون ابراز امیدواری کرد که با پایش مداوم خط لوله و تاسیسات، ریسکی مجاوران تاسیسات نفتی، محیط زیست و دارایی‌های سازمان را تهدید نکند.

عناوین برگزیده