تاریخ: ۰۴ تير ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۱:۴۱
بازدید: ۲۱۵
کد خبر: ۴۲۷۲۰
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
رئیس مرکز تحقیقات فرآوری مواد معدنی ایران مطرح کرد:

اعلام چالش های تحقیقاتی بخش معدن و صنایع معدنی

می متالز - رئیس مرکز تحقیقات فرآوری مواد معدنی ایران چالش های بخش معدن و صنایع معدنی در حوزه تحقیقات را اعلام کرد.
اعلام چالش های تحقیقاتی بخش معدن و صنایع معدنی

به گزارش می متالز، مجید وفایی فرد که امروز در جریان بازدید رییس هیات عامل ایمیدرو و خبرنگاران از این مرکز سخن می گفت، ‌تصریح کرد: چالش های بخش معدن شامل عیار پایین ذخایر کانی و تاکید روز افزون بر کاهش گازهای گلخانه و حفظ انرژی است.

وی که پیش از امضای تفاهمنامه همکاری مرکز تحقیقات و فراوری مواد معدنی با خانه معدن به ارایه گزارش عملکرد این مرکز می پرداخت، بر نقش تشکل ها در فرهنگ توسعه تاکید کرد.

به گفته وفایی فرد، سهم ایران از درآمد ناخالص داخلی (GDP) در تحقیقات زیر نیم درصد است.

وی درباره عملکرد این مجموعه گفت: بخشی از فعالیت های این مرکز در سال ۹۷ شامل ارائه خدمات آنالیز حدود ۱۲هزار نمونه بخش خصوصی، انجام پژوهش های کارشناسی های ارشد و دکتری دانشجویان معرفی شده از سوی مدیریت آموزش، پژوهش و فناوری ایمیدرو (۹۰ مورد)، انجام ۱۵۰ پروژه تحقیقاتی و خدماتی از بخش دولتی و خصوصی در زمینه فرآوری مواد معدنی، مطالعات بهینه سازی فرآوری عناصر نادر خاکی در کانسنگ آنومالی ۵ ساغند، طراحی و ساخت تیکنرهای خمیری در مقیاس بنچ و پایلوت است.

وی به زمینه های همکاری معدنی شامل تحقیقات و توسعه اشاره کرد و گفت: ساخت تجهیزات فرآوری پایلوت و سیار در راستای توسعه معادن کوچک، عارضه یابی فرایندی و ارتقای بازاریابی و بهره وری در کارخانه های فرآوری، جلب و جذب ایده های فرآوری و بسترسازی مشارکت در توسعه و تجاری سازی آنها، اولویت دهی پژوهش در چالش های صنایع فرآوری مواد معدنی، توسعه تحقیقات و بسترسازی مطالعات ارزیابی و استراتژیک زیست محیطی در راستای توسعه بهره وری و اقتصاد سبز به عنوان زمینه های همکاری با این مرکز به شمار می آید.

در این برنامه رییس خانه معدن ایران نیز گفت: وجود مرکز تحقیقات فرآوری مواد معدنی سرمایه ملی است و نیاز است که ظرفیت های آن برای همگان از سوی رسانه ها معرفی شود.

وی با بیان اینکه از وجود چنین سرمایه گذاری هایی، افتخار می کنیم،‌ تصریح کرد: در حال حاضر دنیا به سمت فرآوری مواد معدنی با عیار پایین رفته است.

بهرامن افزود: از نگاه سنتی فاصله گرفته ایم و به آینده پژوهی روی آورده ایم و نیازهای این بخش را در همین مسیر پیگیری خواهیم کرد.

رییس خانه معدن با اعلام اینکه رویکرد ما آموزش محور است و به دنبال نوآوری هستیم، اظهار داشت: با مراکز دانشگاهی در زمینه کاهش قیمت تمام شده و مسائل زیست محیطی و غیره در ارتباط هستیم.

منبع: ایمیدرو
عناوین برگزیده