تاریخ: ۰۹ تير ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۹:۵۷
بازدید: ۳۱۷
کد خبر: ۴۳۱۶۲
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
تغییر مهم در ترکیب هیات مدیره گل‌گهر

خیز «کگل» برای افزایش نرخ محصولات

می متالز - مجمع امروز شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر با تقسیم سود 90 درصدی (108 تومان به ازای هر سهم) برگزار شد. اما انتخاب اعضای هیات مدیره نیز دستور جلسه دیگر این مجمع بود که حواشی فراوانی به دنبال داشت.
خیز «کگل» برای افزایش نرخ محصولات

به گزارش می متالز، تغییرات به وجود آمده در ترکیب اعضای هیات مدیره این شرکت می‌تواند به مجوزی برای افزایش معنادار قیمت کنسانتره و گندله «کگل» در آینده‌ای نزدیک منجر شود.

 ضمن برگزاری مجمع عمومی عادی سالانه، برخی از سهامداران در خصوص نحوه نرخ‌گذاری گندله فروخته شده به فولاد مبارکه اعتراض داشتند و قیمت پایین این محصول را ناشی از تاثیر مستقیم مدیریتی فولاد مبارکه با تصاحب سه کرسی هیات مدیره می‌دانستند. مدیران شرکت نیز در این خصوص جواب‌های قانع‌کننده‌ای ارائه ندادند که این موضوع با اعتراض‌های جسته گریخته در میان حاضرین در مجمع همراه شد.

در همین راستا  نوریان مدیرعامل چادرملو در حاشیه مجمع گل‌گهر گفت: به‌زودی جلسه‌ای مشترک بین تولیدکنندگان گندله و کنسانتره سنگ‌آهن برای افزایش قیمت کنسانتره و گندله برگزار و پیشنهادات به وزارت صمت ارسال می‌شود. پیشنهاد برای قیمت کنسانتره افزایش ۱۷.۵ درصدی و گندله ۲۷ درصد شمش فولاد خوزستان خواهد بود.

در نهایت جلسه انتخاب اعضای هیات مدیره برخلاف انتظارات با تغییر ترکیب اعضای هیات مدیره فعلی همراه بود. در این فرآیند که مدت زیادی به طول انجامید، در نهایت یک سیت هیات مدیره از کنترل فولاد مبارکه خارج شد و به مهر آیندگان واگذار شد. بدین ترتیب ائتلاف سرمایه‌گذاری امید در ترکیب هیات مدیره گل‌گهر سه کرسی و ائتلاف فولاد مبارکه صاحب دو کرسی باقیمانده شدند.

تاثیر این اتفاق می‌تواند در میزان تاثیرگذاری فولاد مبارکه برای فروش گندله «کگل» از نرخ فعلی 21.5 تا 23 درصد به نرخ‌های بازار آزاد (محدوده 25 درصد شمش فولاد خوزستان) نمایان شود که تاثیر زیادی در درآمدزایی و سودآوری گل‌گهر در آینده خواهد داشت. البته حوزه تصمیم‌گیری در این خصوص فراتر از هیات مدیره این شرکت بوده و باید در انتظار برگزاری جلسه با حضور نمایندگان ایمیدرو بود. 

رای گیری نهایی اعضای هیات مدیره که با حضور 96.99 سهامداران برگزار شد به شرح زیر است:

  • شرکت گروه سرمایه‌گذاری امید 16.9 درصد
  • شرکت سرمایه‌گذاری سپه 16.9 درصد
  • شرکت گروه توسعه مالی مهر آیندگان 16.9 درصد
  • شرکت سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات 15.8 درصد
  • شرکت فولاد مبارکه اصفهان 15.8 درصد

لازم به ذکر است گروه توسعه مالی مهر آیندگان در ترکیب قبلی هیات مدیره گل‌گهر جایی نداشت و به جای این عضو، شرکت توسعه معدنی و صنعتی صبانور به عنوان اعضای هیات مدیره انجام وظیفه می‌کرد. نکته جالب توجه در این خصوص این است که مدیرعامل فعلی شرکت گل‌گهر به عنوان نماینده توسعه معدنی و صنعتی صبانور در ترکیب اعضای هیات مدیره قبلی شرکت بود و این تغییر می‌تواند تحولاتی را در خصوص تغییر مدیرعامل فعلی به همراه داشته باشد.

عناوین برگزیده