تاریخ: ۱۱ تير ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۵:۲۲
بازدید: ۱۲۵
کد خبر: ۴۳۲۳۶
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

مشوق های سرمایه‌گذاران منطقه ویژه پارس، در دستور کار

می متالز - مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس از اعلام آمادگی این سازمان برای اجرای پروژه‌های سرمایه‌گذاری خبر داد و گفت: در صورت تائید طرح‌ها و پروژه‌های سرمایه‌گذاری، مشوق‌های لازم برای عملیاتی کردن آنها ارائه خواهد شد.
مشوق های سرمایه‌گذاران منطقه ویژه پارس، در دستور کار

به گزارش می متالز، سیدپیروز موسوی در نشست با مدیران و مشاوران دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور با تاکید بر نقش سیاست‌گذاری این دبیرخانه در تحقق سند چشم‌انداز، گفت: منطقه ویژه پارس از مناطق مهم و حساس اقتصادی کشور است که می‌تواند نقش مهمی در شکوفایی اقتصادی مبتنی بر تولید و اشتغال داشته باشد.

وی با اشاره به نقش این منطقه در صادرات نفتی و غیرنفتی کشور، اظهار کرد: با بهره‌برداری از طرح‌های توسعه‌ای منطقه ویژه پارس، ظرفیت تولید گاز کشور از میدان مشترک پارس جنوبی از قطر پیشی گرفته است و می‌تواند نقش مهمی در افزایش درآمدهای کشور داشته باشد.

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس از اعلام آمادگی این سازمان برای دریافت درخواست‌های سرمایه‌گذاری خبر داد و افزود: در صورت تایید طرح، مشوق‌های سرمایه‌گذاری نیز به آنان ارائه می‌شود.

موسوی با اشاره به ظرفیت‌های قانونی مناطق آزاد و ویژه برای تشویق سرمایه‌گذاری در این منطقه، توضیح داد: نزدیکی به خوراک ارزان و آبراه بین‌المللی خلیج فارس و همچنین وجود بنادر صادراتی مانند مجتمع بندری پارس و بندر پتروشیمی با آبخور مناسب کشتی‌های غول پیکر از ظرفیت‌های منحصربه‌فرد این منطقه است که در صورت سرمایه‌گذاری در طرح‌های پایین‌دستی، تولید و اشتغال در منطقه و کشور رونق خواهد گرفت.

وی جلوگیری از خام‌فروشی و تکمیل زنجیره تولید را از دیگر مزایای سرمایه‌گذاری در طرح‌های پایین‌دستی برشمرد و گفت: منطقه ویژه پارس از مناطق منحصربه‌فرد کشور است و ضرورت دارد چشم‌انداز ویژه این منطقه تدوین شود تا بتوانیم از ظرفیت‌های قانونی برای شکوفایی و رونق منطقه بهره بگیریم.

عناوین برگزیده