تاریخ: ۱۳ تير ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۵:۴۵
بازدید: ۸۴۰
کد خبر: ۴۳۴۴۸
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

متسو و اتوتک شرکت «متسو اتوتک» را تشکیل دادند

می متالز - متسو گفت: گروه مهندسی فنلاندی متسو تجارت اصلی فناوری مواد معدنی خود را با رقیب کوچک ترش اتوتک ادغام می کند.
متسو و اتوتک شرکت «متسو اتوتک» را تشکیل دادند

به گزارش می متالز به نقل از رویترز، سهام شرکت اتوتک در معاملات در بورس اوراق بهادار هلسینکی ۲۹ درصد در حالی که سهام متسو ۴.۶ درصد افزایش داشته است.

اسم شرکت جدید «متسو اتوتک» بوده و یکی از شرکت های پیشرو تامین کننده تکنولوژی برای فرآوری مواد معدنی در جهان خواهد بود.  

متسو گفت: مجموع فروش این دو شرکت ۳.۹ میلیارد یورو (برابر با ۴.۴ میلیارد دلار) بوده است.

متسو در بیانیه ای افزود: این ترکیب از طریق تقسیم جزئی متسو اجرا خواهد شد که در آن تمام دارایی ها و بدهی های متسو مربوط به متسو مینرالز به اتوتک در برابر سهام جدید صادر شده اتوتک منتقل خواهد شد تا به سهامداران متسو تحویل داده شود.

در پایان این قرارداد، سهامداران شرکت کنونی «متسو» تقریبا ۷۸ درصد سهام و حق رای شرکت جدید «متسو اتوتک» را داشته و مابقی سهام این شرکت ادغامی در اختیار سهامداران شرکت کنونی «اتوتک» قرار خواهد گرفت.

علاوه بر این، سهامداران شرکت کنونی«متسو» سهام فعلی خود را در شرکت «متسو» حفظ خواهند کرد که زین پس نام آن Neles خواهد بود. فروش سال ۲۰۱۸ شرکت Neles مجموعا ۵۹۳ میلیون یورو بود.

متی یوهانی آلاهوتا (Matti Juhani Alahuhta)  شصت و هفت ساله و رئیس هیات مدیره شرکت اتوتک فنلاند در ارتباط با ادغام متسو و اتوتک و ایجاد شرکت جدید «متسو اتوتک» گفت: این یک ادغام صنعتی است که دو شرکت کامل و منحصر به فرد به هم می پیوندند. این شرکت جدید بر پایه مهارت های فناوری پیشرو «اتوتک» و قابلیت های عالی خدمات «متسو» ساخته می شود.

شایان ذکر است آقای متی آلاهوتا به مدت ۹ سال مدیرعامل و رئیس شرکت Kone بوده، ۲۶ سال تجربه حضور در شرکت نوکیا را داشته و بین سال های ۱۹۹۳ تا ۲۰۰۴ میلادی عضو هیات اجرایی شرکت نوکیا بوده است. 

آلاهوتا همچنین عضو هیات مدیره Kone، Volvo AB و ABB Group  بوده و هم اکنون رئیس هیات مدیره شرکت های DevCo Partners Oy و اتوتک است.

منبع: می متالز
عناوین برگزیده