تاریخ: ۰۷ تير ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۰:۳۹
بازدید: ۱۶۸
کد خبر: ۴۳۵۵۲
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
نماینده مردم خواف و رشتخوار:

کمبود خطوط ریلی و جاده‌ای مهم‌ترین مشکل بخش صنایع فولادی

می متالز - نماینده مردم خواف و رشتخوار کمبود خطوط ریلی و جاده‌ای را مهم‌ترین مشکل بخش صنایع فولادی معادن سنگ آهن سنگان خواف اعلام کرد.
کمبود خطوط ریلی و جاده‌ای مهم‌ترین مشکل بخش صنایع فولادی

به گزارش می متالز، محمود نگهبان سلامی در نشست کوتاهی که در سالن انتظار ایستگاه راه‌آهن خواف برگزار شد گفت: هم اینک 15میلیون تن کنسانتره آهن، 19میلیون تن گندله سنگ آهن و 5 میلیون تن سنگ آهن دانه‌بندی در معادن سنگ آهن سنگان خواف تولید می‌شود.

وی افزود: از این میزان تولید فرآوده‌های معدنی، 6 میلیون تن توسط خطوط ریلی حمل می‌شود و مابقی با تریلرها از طریق جاده‌های آسفالته جابه‌جا می‌گردد که سبب ترافیک جاده‌ای و بروز سوانح دلخراش رانندگی می‌شود.

نماینده مردم خواف و رشتخوار از کاهش حرکت قطار خواف به تهران انتقاد کرد و گفت: همان‌طور که شرکت راه‌آهن از جابه‌جایی بار سنگ آهن سود می‌برد مردم منطقه انتظار دارند، برنامه حرکت قطار خواف به تهران به حالت قبلی همان یک روز در میان برگردد.

نگهبان سلامی همچنین اعلام کرد: سازمان ایمیدرو برای چهار بانده کردن جاده سنگان ـ خواف به تربت‌حیدریه 250میلیارد تومان اعتبار تامین کرده است اما از سوی وزارت راه و شهرسازی اقدامی نشده است.

وی به ساخت راه‌آهن خواف به هرات اشاره کرد و گفت: تکمیل این طرح ریلی خواسته روسای جمهور ایران و افغانستان است و ساخت قطعه چهارم آن باقی مانده است که با اتمام آن، مراودات اقتصادی و تجاری آغاز می‌شود و منافعی برای کشور دارد.

عناوین برگزیده