خبر
مترو  
مدیرعامل شرکت مترو تهران و حومه خبر داد

ورود ۳ رام قطار به خطوط ۶ و ۷ تا یک ماه آینده

می متالز - مدیرعامل شرکت مترو تهران و حومه در خصوص فاینانس خطوط ۳، ۶ و ۷ بیان کرد: مجموع این سه خط به یک میلیارد و ۲۳۶ میلیون یورو فاینانس نیاز دارد.

به گزارش می متالز، علی امام در خصوص توافقنامه اخیر شهرداری تهران و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، عنوان کرد: موضوع این توافقنامه انجام طراحی‌ها و ساخت یک رام قطار با استفاده از ظرفیت‌های داخلی کشور تا ۱۸ ماه آینده است. براساس این توافقنامه مقرر شد داخلی سازی واگن‌ها از حدود کمتر از ۴۰ درصد فعلی به ۸۵ درصد ارتقاء پیدا کند. امید است با حمایتی که دولت و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری انجام می‌دهند و با توجه به ظرفیت‌های بسیار ارزنده مهندسی در بخش طراحی و ساخت واگن‌ها در داخل کشور، استفاده از توانمندی و ظرفیت این بخش محقق شود.

وی در پاسخ به این سوال که چرا باید بخشی از پکیج‌های قطعات مترو خارج از کشور تهیه شود، بیان کرد: در دنیا هیچ شرکت واگن سازی تمام اجزای یک واگن را نمی‌سازد زیرا به صرفه نیست که برای تولید یک قطعه یک خط تولید مجزا راه اندازی شود؛ این یک تجربه جهانی در بخش واگن سازی است. کشورهایی که واگن تولید می‌کنند از ظرفیت کشورهای دیگر هم بهره می‌برند. بر همین اساس، حتی زمانی که ظرفیت ما به ۸۵ درصد افزایش پیدا کند، تولید ۱۵ درصد باقی مانده به شکل بومی صرفه اقتصادی ندارد و برای تأمین آن باید از ظرفیت کشورهای دیگر استفاده کرد.

مدیرعامل شرکت متروی تهران و حومه در ادامه با بیان اینکه سه قرارداد فاینانس در زمینه واگن سازی در سنوات گذشته منعقد شد که در حال حاضر بدون تکلیف هستند، اظهار داشت: خط ۳ به فاینانس ۵۴۰ میلیون یورویی و خط ۶ و ۷ هرکدام به فاینانس ۳۴۸ میلیون یورویی نیاز دارند. مجموع این سه خط به یک میلیارد و ۲۳۶ میلیون یورو فاینانس نیاز دارد.

امام ادامه داد: مسئله فاینانس در کشور فرآیند و مشکلات خاص خود را دارد، اما خبر خوب این است که انجام آن درحال پیگیری است. رییس شورای شهر تهران هم در نامه‌ای به معاون اول رییس جمهور درخواست ویژه‌ای در خصوص گشایش این فاینانس‌ها داشته است. آقای جهانگیری نیز برای پیگیری، دستوری خطاب به مراجع ذیربط صادر کرده است. با توجه به محدودیت‌هایی ناشی از تحریم‌های جهانی، کار نسبت به سال گذشته سخت‌تر شده است، اما درحال پیگیری و به نتیجه رساندن این موضوع هستیم.

وی با اشاره به اینکه زمانی که مدیریت شهری جدید مسئولیت را برعهده گرفت بخشی از واگن‌ها وارد مدار نشده بودند، عنوان کرد: یک قرارداد ۴۵۵ واگنی در دوره‌ی مدیریت اسبق به امضاء رسیده بود و همچنین در اواخر دوره‌ی مدیریت قبل قرارداد ۷۰ دستگاه واگن آلمینیومی بسته شده بود. باقی مانده ۴۵۵ واگن در شش ماهه دوم سال ۹۶ و سه ماه اول سال ۹۷ تکمیل و وارد چرخه‌ی بهره برداری شد.

امام تاکید کرد: در سال ۹۷ مشکلات بازکردن LC مربوط به ۷۰ دستگاه واگن از طریق بانک شهر و مساعدت آن‌ها انجام شد. حدود ۸۵ درصد از این ۷۰ دستگاه واگن از گمرک جهموری اسلامی بدون پرداخت هزینه و با توجه به محدودیت منابع مالی، ترخیص و به شرکت واگن سازی منتقل شد که این قطعات درحال مونتاژ هستنند. ۱۵ درصد باقی مانده نیز با قول مساعد مسئولان قرار است ترخیص و به شرکت واگن سازی تحویل داده شود تا عملیات ساخت باقی قطارها دچار مشکل نشود.

به گفته وی؛ درحال حاضر ۳ رام قطار تکمیل شده و متخصصان درحال انجام تست‌های لازم روی آن هستند تا وارد مدار بهره برداری شوند. تا یک ماه آینده نیز این ۳ رام قطار وارد خطوط ۶ و ۷ خواهند شد. همچنین ۷ قطار دیگر تا پایان آذرماه وارد خطوط خواهند شد.

مدیرعامل شرکت متروی تهران و حومه در خصوص قراردادهای جدید، گفت: قرارداد ۳۷۶ واگن سال گذشته با واگن پارس و شریک چینی منعقد شد که مسئله منابع مالی آن به مشکل برخورد و همچنان تأمین مالی نشده است. تفاهمنامه دیگر با بهره شرکت واگن سازی تهران بود که تامین ۲۱۰ واگن در این قرارداد منعقد شد. مقرر شد تأمین منابع مالی آن از محل تبصره ۱۸ بودجه انجام شود که آن هم علیرغم پیگیری‌ها، به جهت محدودیت بودجه دولت، در سال گذشته اتفاق نیفتاد. اما امید است در سال جاری این امر محقق شود و دولت این بودجه را تأمین کند.

کد خبر: 43571
تاریخ: 1398/04/14 - 23:00
منبع: تین نیوز

فاینانس  علی امام  مترو 

نظرات:

نظر خود را اینجا بنویسید:

   
   
   
 

معدن متروکه دزلی احیا و بازسازی می‌شود

می متالز - سرپرست اداره منابع طبیعی و آبخیزداری سروآباد از احیا و بازسازی معدن متروکه سنگ واقع در روستای دزلی این شهرستان خبر داد و گفت: این معدن از چند سال گذشته بدون مجوز فعالیت می کرد که منابع طبیعی با حکم قضایی آن را پلمب کرد.
 وزیر راه و شهرسازی:

ساخت ۱۵ هزار کیلومتر راه‌آهن دیگر در دستور کار است/ زیرساخت‌های ریلی تا ۳ برابر افزایش یافت/ اتصال ۲ استان دیگر به شبکه ریلی تا ۲ سال آینده

می متالز - وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: در حال حاضر ۱۴ هزار کیلومتر خط ریلی در ایران وجود دارد و ساخت ۱۵ هزار کیلومتر راه‌آهن هم در دستور کار است، در سال‌های گذشته برای اولین بار قطار را به چهار استان کشور رساندیم و در دو سال آینده هم به دو استان دیگر قطار متصل می‌شود
 

افتتاح ایستگاه مولوی تا پایان آبان

می متالز - مدیرعامل شرکت راه‌آهن شهری تهران و حومه (مترو) از افتتاح رسمی ایستگاه مولوی به همراه بهره‌برداری از دو رام قطار جدید تا پایان آبان ماه خبر داد. علی امام از افتتاح رسمی ایستگاه مولوی تا پایان آبان ماه خبر داد و گفت: ایستگاه مولوی واقع در خط ۷ متروی تهران به همراه دو رام قطار وارد مدار بهره‌برداری خواهد شد.
 معاون عمرانی استاندار تهران در جمع خبرنگاران:

چهار معدن استان تهران سلب صلاحیت شدند

می متالز - صادقی گفت: چهار معدن استان تهران سلب صلاحیت و دو معدن هم به شرط ارائه تعهدات تا سه ماه آینده رفع سلب صلاحیت شده‌اند.
 

مجوز چهار معدن استان تهران لغو شد

می متالز - مجوز چهار معدن استان تهران در پنجمین نشست شورای معادن که عصر شنبه به ریاست محمد تقی زاده معاون عمرانی استاندار تهران برگزار شد بخاطر غیرفعال بودن و پرداخت نکردن حقوق دولتی لغو شد.
 

افتتاح بخش بخار نیروگاه گهران توسط رئیس جمهور در هفته جاری/ مذاکره با سرمایه‌گذار روس برای فاینانس

می متالز - مجری طرح نیروگاه‌های خصوصی شرکت برق حرارتی از افتتاح فاز بخار نیروگاه سیکل ترکیبی گهران در دوشنبه هفته جاری توسط رئیس جمهور خبر داد و گفت: واحد 160 مگاواتی بخش بخار این نیروگاه که در تیرماه به شبکه سراسری سنکرون شده بود.
آخرین رویدادها
انتشارات
 معادن و فلزات

ماین اند بیزینس تودی

 قراضه و بازیافت

آهنگان

همکاران ما