تاریخ: ۱۷ تير ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۹:۵۲
بازدید: ۱۹۶
کد خبر: ۴۳۹۹۶
مدیر عامل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه (مترو) خبر داد؛

رایزنی با دولت برای ترخیص 15 درصد از واگن‌های خریداری شده مترو از گمرک

می متالز - رایزنی ها با وزارت امور اقتصاد و دارایی و دولت برای ترخیص 15 درصد از تجهیزات باقی مانده در گمرک ادامه دارد.
رایزنی با دولت برای ترخیص 15 درصد از واگن‌های خریداری شده مترو از گمرک

به گزارش می متالز، مدیر عامل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه (مترو) با اشاره به اینکه ترخیص 15 درصد از واگن های باقی مانده در گمرک از جمله پیگیری های انجام شده طی چند ماه اخیر بوده است، گفت: امیدواریم به زودی 15درصد  از 70 دستگاه واگن، قطعات و تجهیزات باقی مانده نیز از گمرک شهید رجایی بندر عباس ترخیص شود.

علی امام با اشاره به ضرورت توجه ویژه به حمل و نقل ریلی شهری به خصوص در کلانشهر تهران ، گفت: رایزنی ها با وزارت امور اقتصاد و دارایی و دولت برای ترخیص 15 درصد از تجهیزات باقی مانده در گمرک ادامه دارد.

امام با تاکید بر اینکه با همکاری و درایت مسئولان مطمئنا مشکلات موجود در خصوص تامین منابع مالی و بودجه قابل حل است، افزود: البته در سال 97 این مشکل برای ترخیص 85 درصد از قطعات با صدور دستور حل شد و امیدواریم گمرک مانند گذشته برای ترخیص 15 درصد باقی مانده نیز تعامل و همکاری لازم را داشته باشد تا با تعهدات صورت گرفته ؛ پرداخت بدهی ها انجام شود.  

مدیر عامل شرکت راه آهن شهری تهران وحومه (مترو) با اشاره به اینکه باید تاسال 1420 تعدادسفرهای مترو روزانه به حدود 10 میلیون سفر برسد، گفت: با توجه به پایتخت بودن تهران؛ ضرورت دارد تا تجهیز وسایل حمل و نقل عمومی ریلی شهری (مترو) با سرعت بیشتری صورت گیرد تا خدمات رسانی به شهروندان با کیفیت بهتری انجام شود.

براساس این گزارش، 85 درصد از 70 دستگاه واگن خریداری شده برای مترو؛ سال گذشته ترخیص شدند و مابقی آن شامل 15 درصد از تجهیزات و قطعات نیز به زودی از گمرک شهید رجایی ترخیص می شوند.

منبع: تین نیوز
عناوین برگزیده