تاریخ: ۱۷ تير ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۳:۲۶
بازدید: ۲۵۸
کد خبر: ۴۴۰۲۱
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
نگاهی به معاملات فلزات در جلسه 17 تیر ماه

نشانه‌ها از رکود فراگیر در بورس کالا؟

می متالز - ضعف تقاضا در معاملات بورس کالا همچنان مشهود است. در جلسه امروز و در گروه محصولات صنعتی، عرضه محصولات شمش روی، شمش آلومینیوم و مفتول مسی از نکات جالب توجه بود.
نشانه‌ها از رکود فراگیر در بورس کالا؟

به گزارش می متالز، در جلسه معاملاتی 17 تیر 5 تولیدکننده روی، شمش خود را در بورس کالا عرضه کردند. قیمت پایه این محصول در حدود  31 میلیون تومان به ازای هر تن مشخص شده بود که در هیچ کدام از سرفصل‌ها تقاضایی قرار نگرفت و در پی آن معامله‌ای انجام نشد.

معاملات مفتول مسی نیز چندان متفاوت از شمش روی دنبال نشد. امروز 4 تولیدکننده مفتول مسی خود را در قیمت پایه 69.5 میلیون تومان به ازای هر تن عرضه کردند. مجموع حجم عرضه‌ها در حدود 1240 تن بود که تقاضای محدود 240 تنی را به دنبال داشت.

تنها محصولی که حجم تقاضایی بیش از عرضه را تجربه کرد، شمش آلومینیوم المهدی بود. با این حال در معاملات این محصول نیز شاهد رقابت چندانی نبودیم و قیمت پایانی معاملات در نزدیکی قیمت پایه به ثبت رسید.

کاهش شکاف نرخ‌های نیمایی و آزاد ارز در فضای رخوت بازارهای جهانی سبب شده است تا عطش تقاضا برای محصولات عرضه شده در بورس کالا به صورت چشمگیری فروکش کند. در این شرایط رفع موانع صادراتی اهمیت تعیین‌کننده‌ای در درآمدزایی شرکت‌ها خواهد داشت.

عناوین برگزیده