تاریخ: ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ ، ساعت ۰۹:۴۲
بازدید: ۲۱۹
کد خبر: ۴۴۰۴۸
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی

تولید معدنی مس شیلی در فصل نخست سال جاری کاهش یافت

می متالز - کمیسیون مس شیلی، کوچیلکو، روز سه شنبه گفت که تولید مس در معادن بزرگ این کشور در بحبوحه کاملی از مسائل عملیاتیف بارانهای سنگین و روند تنزلی عیارها در بزرگترین معادن شدیداً در فصل نخست سال جاری کاهش یافت.
تولید معدنی مس شیلی در فصل نخست سال جاری کاهش یافت

به گزارش می متالز، کمیسیون مس شیلی، کوچیلکو، روز سه شنبه گفت که تولید مس در معادن بزرگ این کشور در بحبوحه کاملی از مسائل عملیاتیف بارانهای سنگین و روند تنزلی عیارها در بزرگترین معادن شدیداً در فصل نخست سال جاری کاهش یافت. کوچیلکو گفت کودلکو به عنوان بزرگترین تولید کننده مس جهان با 371 هزار تن تولید در فصل نخست شاهد 17 درصد افت بازده خود نسبت به دوره مشابه سال 2018 بود.

معدن مس اسکوندیدای بی اچ پی بیلیتون –بزرگترین معدن مس جهان—نیز با کاهشی 14.8 درصدی نسبت به فصل نخست سال گذشته 371 هزار تن از این فلز تولید کرد. و معدن مس کلاهواسی در شمال شیلی، که مشترکاً به انگلو امریکن و گلنکور تعلق دارد، 130200 تن در فصل نخست تولید کرد که 5.4 درصد نسبت به رقم تولید دوره مشابه 2018 کمتر بود. شرکت معدنکاری دولتی کودلکو و دیگر تولید کنندگان بزرگ مجبور شدند عملیاتهایشان را در ژانویه به خاطر بارانهای سنگین غیر معمول و رعد و برق شدید، که بیشتر قسمتهای ناحیه معدنی شمال شیلی را مورد اصابت قرار دادند، جاده ها را مسدود کردند و پلها را فرو ریختند، تعطیل کنند.

 

عناوین برگزیده