تاریخ: ۱۹ تير ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۹:۲۷
بازدید: ۱۹۸
کد خبر: ۴۴۳۵۷
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
وزیر صمت در دیدار با وزیر حمل و نقل و ارتباطات عمان تأکید کرد:

ضرورت تحکیم همکاری‌های حمل و نقلی و زیر ساختی و ارایه تسهیلات در جهت توسعه حجم روابط دو کشور ایران و عمان

می متالز - وزیر صنعت، معدن و تجارت کشورمان در دیدار با احمد بن محمد الفطیسی«وزیر حمل و نقل و ارتباطات سلطنت عمان» با اشاره به روابط برادرانه و نزدیکی جغرافیایی دو کشور ایران و عمان، بر ضرورت تقویت و تحکیم همکاری‌های حمل و نقلی و زیر ساختی و ارایه تسهیلات در جهت توسعه حجم روابط دو کشور تاکید کرد.
ضرورت تحکیم همکاری‌های حمل و نقلی و زیر ساختی و ارایه تسهیلات در جهت توسعه حجم روابط دو کشور ایران و عمان

به گزارش می متالز، رضا رحمانی در این دیدار با تأکید بر این موضوعات، افزود: یکی از محورهای اصلی توسعه مناسبات دو کشور، فعال سازی موافقتنامه عشق‌آباد و همکاری عمان در کرویدر شمال-جنوب با هدف استفاده از ظرفیت‌های بندری و ریلی دو کشور و دستیابی به بازار آسیای میانه است.

 

به یک رابطه راهبردی و برد برد فکر می‌کنیم

وی به ظرفیت‌های کشورمان از جمله شهرهای چابهار و بندر عباس به دلیل پیوند عاطفی و تاریخی مردم آن منطقه با عمان اشاره کرد و گفت: گسترش روابط با همسایگان جایگاه ویژه ای در سیاست عالی جمهوری اسلامی ایران دارد و ما به یک رابطه راهبردی و برد برد فکر می‌کنیم.

 

از هر راهکاری برای گسترش مناسبات استقبال می کنیم

وزیر حمل و نقل و ارتباطات سلطنت عمان نیز در این دیدار، با ابراز خرسندی از حضور هیات ایرانی در مسقط، گفت: سیاست عمان توسعه روابط با همسایگان به ویژه جمهوری اسلامی ایران است و ما از هر راهکاری برای گسترش مناسبات استقبال می کنیم.

احمد بن محمد الفطیسی با اشاره به امکانات زیرساختی کشورش در زمینه برقراری خطوط حمل و نقل هوایی و دریایی، بیان کرد: هم اکنون خط های هوایی مختلفی میان دو کشور برقرار است و لازم است در حوزه دریایی نیز فعالان تجاری فعالیت بیشتری داشته باشند.

 

آمادگی عمان برای سرمایه گذاری در طرح‌های توسعه ای چابهار

وی همچنین ضمن دعوت از سرمایه گذاران ایرانی برای شرکت در مناقصات زیر ساختی این کشور، برای سرمایه گذاری در طرح‌های توسعه ای چابهار اعلام آمادگی کرد.

گفتنی است، وزیر صنعت، معدن و تجارت جمهوری اسلامی ایران و هیات همراه امروز چهارشنبه در مسقط با احمد بن محمد الفطیسی «وزیر حمل و نقل و ارتباطات سلطنت عمان» دیدار و گفتگو کرد.

در این دیدار که سفیر جمهوری اسلامی ایران و مسئولان عالی وزارت صنعت، معدن و تجارت حضور داشتند، دو طرف درباره همکاری‌های دوجانبه و گسترش روابط بازرگانی، صنعتی و حمل‌ و نقل دریایی و هوایی رایزنی کردند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت جمهوری اسلامی ایران که ریاست کمیسیون مشترک همکاری‌های ایران و عمان را بر عهده دارد، به همراه هیاتی از مسئولان عالی نهادهای تجاری، صنعتی و دریایی برای سفری دو‌ روزه و دیدار با مقامات عمانی به مسقط رفته است.کمیسیون مشترک همکاری‌های ایران و عمان، مهرماه آینده در تهران برگزار می‌شود.

عناوین برگزیده