تاریخ: ۱۵ تير ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۰:۴۱
بازدید: ۱۷۶
کد خبر: ۴۴۵۳۱
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
با حضور رئیس سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی کشور

از سرگیری اجرای طرح منطقه ویژه اقتصادی کاشان

می متالز - با اختصاص اعتباری افزون بر60 میلیارد ریال، اجرای زیرساخت‌های طرح منطقه ویژه اقتصادی کاشان آغاز شد.
از سرگیری اجرای طرح منطقه ویژه اقتصادی کاشان

به گزارش می متالز، معاون وزیر و رئیس سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی کشور در آیین از سرگیری اجرای منطقه ویژه اقتصادی کاشان با بیان اینکه توجه به نیروی انسانی کارآمد و اشتغال پایدار از اولویت های وزارت صمت است با تاکید بر احیا و فعال کردن معادن کوچک به عنوان ظرفیت های نهفته کشور گفت: دولت در سالهای اخیر برای اکتشاف۳۰۰ هزار کیلومترمربع معادن کشور سیاست گذاری کرده و قرار است در اختیار بخش خصوصی قرار دهد.
خداداد غریب پور از افزایش تولید فولاد در منطقه اقتصادی خلیج فارس هم از ۴ میلیون به۱۰ میلیون تن خبرداد وگفت: تولید سالانه ۱۸ میلیون تن محصولات پتروشیمی با مشارکت بخش خصوصی از جمله ظرفیتهای منطقه پارسیان است.
نماینده مردم کاشان و آران و بیدگل هم در این آیین گفت: دریافت مجوز سازمان حفاظت از محیط زیست برای مرحله نخست طرح شامل تأمین جاده دسترسی و برنامه‌ریزی برای تأمین زیرساخت‌های استقرار دائم سرمایه‌گذاران، انتخاب پیمانکار برای فنس‌کشی و ساخت جاده دسترسی به وسعت۲۵۰ هکتار از جمله اقدامات صورت گرفته برشمرد.
سید جواد ساداتی نژاد افزود: جانمایی مناسب در۳۰ کیلومتری کاشان به منظور دسترسی به بزرگراه ‌، راه‌آهن سراسری و فرودگاه از جمله مزیت‌های منطقه ویژه اقتصادی کاشان است.
این طرح در زمینی به مساحت هزار و۵۰۰ هکتار اجرا خواهد شد که هزار و ۳۴۴ هکتار آن به منظور تشویق سرمایه‌گذاران به تملک ایمیدرو درآمده است.

عناوین برگزیده