تاریخ: ۲۰ تير ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۱:۲۷
بازدید: ۲۱۴
کد خبر: ۴۴۵۷۳
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

هاب جدید پتروشیمی برای افزایش تولید

می متالز - با راه اندازی هاب جدید منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی در بندر ماهشهر، ۵ تا ۶ میلیون تن محصول به ظرفیت شرکت‌های پتروشیمی ایران اضافه می‌شود.
هاب جدید پتروشیمی برای افزایش تولید

به گزارش می متالز، بهزاد محمدی با اشاره به راه اندازی هاب جدید منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی در بندر ماهشهر گفت: طراحی هاب جدید به جمع‌بندی رسیده و با راه اندازی آن ۵ تا ۶ میلیون تن محصول به ظرفیت پتروشیمی ایران اضافه می‌شود.

وی با بیان اینکه ماهشهر، هاب قدیمی و مهم صنعت پتروشیمی است و الگوی کاملی از حاکمیت در آن به چشم می‌خورد، تصریح کرد: دو هدف عمده در این منطقه مدنظر قرار دارد که مرحله نخست نگهداشت شرایط موجود با همه الزام‌ها است و بخش دیگر که اهمیت و اولویت بالایی دارد، نگاه توسعه‌ای به این منطقه و جذب و تسهیل سرمایه است که باید حساسیت ویژه‌ای داشته باشد و این روند برای سرمایه‌گذاران جاذبه بسیار داشته باشد.

این مقام مسئول با اشاره اینکه در نقشه کلان ماهشهر توجه به توسعه صنایع پایین‌دست و میان‌دست مدنظر قرار دارد و سند هاب ماهشهر نیز در دست تهیه و اقدام است، ادامه داد: به همین منظور طرح‌هایی که از قبل پیش‌بینی شده بود از سوی همکاران در حال بازنگری است و امیدواریم تا هفته آینده نهایی و با توجه به ظرفیت خوراک منطقه متناسب شود. هم‌اکنون برای هاب جدید ماهشهر تولید حدود ۵ تا ۶ میلیون تن محصول پیش‌بینی می‌شود.

محمدی در خصوص برخی مشکلات تامین خوراک در این منطقه، گفت: طراحی‌هایی برای این منطقه تعریف شده و با بهره‌برداری از طرح بیدبلند خلیج فارس و تأمین خوراک از دیگر مناطق وضع تامین خوراک بهبود خواهد یافت.

عناوین برگزیده