تاریخ: ۲۲ تير ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۹:۴۲
بازدید: ۱۸۱
کد خبر: ۴۴۶۷۱
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

روند نزولی طلا در بازارهای جهانی

می متالز - در هفته ای که گذشت، اگرچه روند قیمتی طلا در بازارهای جهانی با نوساناتی هیجانی همراه بود، ولی به طور کلی روندی صعودی داشت.
روند نزولی طلا در بازارهای جهانی

به گزارش می متالز، لازم به ذکر است قیمت طلا در هفته گذشته از میانگین 1337.250 دلار به ازای هر اونس در تاریخ 1 ماه جولای سال 2019 میلادی، به میانگین قیمت 1392.750 دلار به ازای هر اونس در تاریخ 5 ماه جولای سال میلادی جاری، رسید.
در هفته اخیر در بازارهای جهانی، بهای فلز گرانقیمت طلا تحت تاثیر اتفاقات مهمی به شرح ذیل قرار گرفت. در ابتدای هفته معاملاتی گذشته به گزارش سایت Kitco، انتظار معامله‌گران و سرمایه‌گذاران بین‌المللی در مورد اینکه بانک فدرال رزرو آمریکا در نشست بعدی این بانک، نرخ بهره بانکی را کاهش خواهد داد موجب شد تا ارزش نرخ برابری دلار آمریکا در مقابل سایر ارزهای عمده جهان مانند یورو و یوان چین کاهش یافت و به دنبال آن با افزایش اقبال معامله‌گران و سرمایه‌گذاران بین‌المللی به خرید فلزات گرانبها مانند طلا به عنوان کالایی کم ریسک و مطمئن برای سرمایه‌گذاری به منظور حفظ ارزش دارایی‌ها، قیمت این فلزات گرانبها در هفته گذشته در بازارهای جهانی با افزایش همراه شود.
 این مسئله در حالی است که در پایان هفته قبل به گزارش خبرگزاری Reuters، دولت هند که دومین مصرف کننده بزرگ جهان در سال 2018 میلادی بوده است، در اقدامی نرخ مالیات بر واردات طلا در این کشور را از 10 درصد به 12.5 درصد افزایش داد. از این رو به دنبال سیگنال کاهش میزان تقاضای طلا پس از این اقدام دولت هند و به دنبال فروش‌های هیجانی طلا توسط معامله‌گران و سرمایه‌گذاران بین‌المللی، قیمت طلا با افت چشمگیر در روز انتهایی معاملاتی هفته قبل مواجه شد.
علاوه بر این در هفته گذشته به گزارش سایت Kitco،  طلای فیوچر تحویل ماه آگوست سال 2019 میلادی با 22 دلار کاهش نسبت به هفته قبل، به رقم 1398.00 دلار به ازای هر اونس در روز جمعه، در بازار بورس فلزات نیویورک رسید. این اتفاقات در حالی است که با احتمال زیادی مهمترین عوامل تاثیرگذار بر قیمت طلا در هفته‌های آتی، داده های آماری منتشره از اقتصاد کشورها، تغییرات نرخ بهره بانکی آمریکا توسط بانک فدرال رزرو این کشور، سیاست بانک مرکزی اروپا در افزایش یا ثبات نرخ بهره بانکی این منطقه، مسئله برگزیت در انگلیس، همچنین برنامه‌های تسهیل مالی بانکهای مرکزی سایر کشورها، داده‌های اقتصادی کشور چین، همزمانی فستیوال های دو کشور چین و هند، بروز تنشهای سیاسی در کشورهای جهان، وضعیت جنگ اقتصادی بین آمریکا و چین، تنش های سیاسی آمریکا و ایران، بروز بلایای طبیعی و همچنین تغیبر بهای نفت در بازارهای جهانی خواهد بود.

 تحلیل تکنیکال طلا: با توجه به شواهد و اندیکاتورهای موجود در تحلیل تکنیکال، به نظر می‌رسد که روند بلند مدت طلا صعودی است، هرچند که ممکن است طلا در این بین اصلاح قیمت نیز داشته باشد. در هفته گذشته طلا روندی صعودی داشت و برای هفته معاملاتی آتی، این پیش‌بینی برای قیمت طلا وجود دارد که با احتمال زیادی، روندی نزولی یابد. در این صورت اگر طلا بخواهد روندی کاهشی داشته باشد، در صورت عبور کردن از نزدیکترین ساپورت مهم و تاریخی خود که 1375 دلار به ازای هر اونس است، احتمال اینکه تا سطح حمایتی مهم و تاریخی 1350دلار به ازای هر اونس نیز کاهش یابد، وجود دارد. البته در غیر این صورت چنانچه طلا روندی افزایشی داشته باشد، قیمت آن با عبور از نزدیکترین خط مقاومتی خیلی مهم و تاریخی خود که 1410 دلار به ازای هر اونس می باشد، با احتمال زیادی تا سطح مقاومتی 1450 دلار به ازای هر اونس، نیز افزایش خواهد داشت.

در همین حال با توجه به اتفاقات اخیر و چنانچه اتفاق غیر منتظره‌ای رخ ندهد، به نظر می‌رسد که طلا در این هفته روندی نزولی داشته باشد، هرچند که ممکن است در این بین با نوساناتی نیز همراه شود. این در حالی است که گواه‌های موجود در تحلیل تکنیکال نیز از این مسئله حمایت می‌کند.
 

عناوین برگزیده