تاریخ: ۲۳ تير ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۴:۵۶
بازدید: ۲۶۴
کد خبر: ۴۴۸۷۱
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
مدیرعامل جدید سرمایه گذاری سپه اعلام کرد:

آخرین برنامه عرضه مجدد بلوک۵۰ درصد بعلاوه یک سهم سرمایه گذاری امید

می متالز - مدیرعامل جدید سرمایه گذاری سپه در مورد آخرین برنامه عرضه مجدد بلوک ۵۰ درصد بعلاوه یک سهم سرمایه گذاری امید توضیح داد.
آخرین برنامه عرضه مجدد بلوک۵۰ درصد بعلاوه یک سهم سرمایه گذاری امید

به گزارش می متالز، ابراهیم عنایت که اخیرا "مدیرعامل جدید سرمایه گذاری سپه شده و از دیروز رسما" اداره این شرکت بورسی 669 میلیارد تومانی را به عهده گرفته، درباره برنامه عرضه مجدد بلوک 50 درصد بعلاوه یک سهم سرمایه گذاری امید گفت : با توجه به مهلت 6 ماهه اعتبار ارزش گذاری سهام بلوکی، گزارش ارزیابی دیگری در حال تهیه است تا با هماهنگی بورس تهران، زمینه عرضه مجدد این بلوک فراهم شود .

وی ادامه داد: انتظار می رود این هفته گزارش ارزشگذاری نهایی و به بورس تهران ارسال شود تا مسئولان، زمان عرضه 15 میلیارد و یک سهم "وامید" را تعیین کنند.

این مقام مسئول در برابر این سئوال که آیا ارزش این بلوک در عرضه مجدد بیشتر و آیا از آن استقبال خواهد شد، توضیح داد: تا زمان نهایی شدن گزارش ارزشگذاری نمی توان در مورد قیمت و ارزش سخنی به میان آورد اما با توجه به تورم و تغییرات قیمتی و ... احتمالا" قیمت های جدیدی تعیین خواهد شد.

عنایت افزود: سرمایه گذاری امید از هلدینگ های پاک و شفاف و از مجموعه های قدرتمند و سودآور و با مدیریت توانمند بوده و آینده بسیار روشنی هم دارد که بانک سپه به دلیل رعایت مقررات بانک مرکزی و خروج از بنگاهداری حاضر به فروش آن شده است.

براساس این گزارش، بانک سپه اواخر اسفند سال گذشته بلوک 70.43 درصدی سرمایه گذاری امید را روانه میز فروش کرد اما به دلیل نبود خریدار بی نتیجه ماند و در نوبت دوم (12 خردادسال جاری) قصد داشت 50 درصد + یک سهم را در بازار اول معاملات بورس تهران عرضه کند اما به رغم وجود یکی دو مشتری، این تصمیم به زمان دیگری موکول شد.

در آن عرضه قرار بود 15 میلیارد و یک سهم "وامید" با قیمت پایه هر سهم 932 تومان و ارزش 13.9 هزار میلیارد تومانی بطور یکجا و نقد یا 20 درصد نقد و مابقی اقساط واگذار شود.

منبع: بورس پرس
عناوین برگزیده