تاریخ: ۲۲ تير ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۷:۳۵
بازدید: ۲۷۰
کد خبر: ۴۴۹۳۴
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

ارتباط « اخابر » با توسعه زیر شبکه‌های اینترنتی

می متالز - ماجرای افزایش تعرفه در بخش اینترنت ثابت در حالی از سوی وزیر با توسعه زیرساخت شبکه‌های شرکت‌های اینترنتی همراه شد که به نظر یک طرف ماجرا به شرکت مخابرات ایران بر می‌گردد.
ارتباط « اخابر » با توسعه زیر شبکه‌های اینترنتی

به گزارش می متالز، وزیر ارتباطات اعلام می‌کند تنها در شرایطی با افزایش تعرفه در بخش اینترنت ثابت موافقت خواهد کرد که شرکت‌های اینترنتی برنامه مشخصی برای سرمایه‌گذاری در حوزه VDSL پیاده‌سازی کنند.

محمدجواد آذری جهرمی مشکل شرکت‌های اینترنتی را عدم سرمایه‌گذاری آن‌ها در توسعه شبکه‌شان می‌داند و به @peivast می‌گوید:‌«شرکت‌های اینترنتی درآمدی که دارند را برای توسعه شبکه خود سرمایه‌گذاری نمی‌کنند و در نهایت می‌گویند که با این تعرفه‌گذاری امکان سرمایه‌گذاری جدید وجود ندارد.»

درحالی وزیر ارتباطات از شرکت‌های اینترنتی می‌خواهد که روی تکنولوژی‌های جدید اینترنتی سرمایه‌گذاری کنند که توسته پروژه ارتقای شبکه ADSL به FTTC شاتل در  شهر دزفول بعد از افتتاح در سال گذشته، اکنون متوقف شده است. شاتل مخابرات را مانع اصلی سرمایه‌گذاری خود روی تکنولوژی‌های جدید اعلام می‌کند.

جهرمی در واکنش به این اتفاق به @peivast اعلام می‌کند:‌« واقعیت این است که یک تعارض منافع بین فعالیت مخابرات با این شرکت‌ها وجود دارد که این موضوع هم به مسئله خصوصی‌سازی شرکت مخابرات باز می‌گردد.»

او با اعلام اینکه وزارت ارتباطات در تلاش برای حل این تعارض است افزود: « سال گذشته در قانون بودجه پیش‌بینی کردیم که داکت و سیم‌مسی از مخابرات پس گرفته شود اما متاسفانه این طرح از دستور کار مجلس خارج شد و نهاد قانون‌گذار در این زمینه با ما همکاری لازم را نکرد با این حال در تلاش هستیم تا به نحوی مشکلات شرکت‌های FCP با مخابرات را حل کنیم و در این زمینه هم اتفاقات جدیدی در راه است که به زودی اطلاع‌رسانی می‌شود.»

جهرمی اعلام می‌کند که در حل مشکلات بین شرکت‌های FCP با مخابرات، رگولاتوری می‌تواند موانع را از بین ببرد. او تاکید می‌کند که اگر احساس کند رگولاتوری در حل مشکلات بین این شرکت‌ها با مخابرات جدیت لازم را ندارد بدون تعارف برای تغییرات در این سازمان دست به کار خواهد شد

عناوین برگزیده