تاریخ: ۲۴ تير ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۴:۱۸
بازدید: ۱۸۷
کد خبر: ۴۵۰۳۷
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
مدیرعامل ایمپاسکو مطرح کرد:

استفاده از واحدهای فرآوری سیار در طرح فعال سازی معادن کوچک

می متالز - مدیرعامل شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران در گردهمایی روسای سازمان نظام مهندسی ایران گفت: ۴۰ میلیون نفر در دنیا در حوزه معادن کوچک مقیاس مشغول به کار هستند و امروز ۹۸ درصد معادن کشور کوچک مقیاس هستند و ۶۵ درصد تولید ایران را به خود اختصاص می دهند. بنابراین با وجود معادن بزرگ مقیاسی مثله گل گهر و مس سرچشمه و ... نباید از این معادن غافل شد.
استفاده از واحدهای فرآوری سیار در طرح فعال سازی معادن کوچک

به گزارش می متالز، وجیه اله جعفری با بیان این مطلب در ادامه افزود: در همین راستا طرح احیای معادن کوچک در کشور مدون شده و آغاز به کار کرده و حجم کار در این راستا بسیار وسیع و گسترده است.

به گفته وی، موضوع مهم ایجاد اشتغال و تولید در مناطق محروم کشور است.
جعفری گفت: برای فعال سازی معادن کوچک راهکارهای فراوانی در نظر گرفته شده و در نقشه راه معدن نیز دیده شده است. یکی از آنها ایجاد رابطه و تعامل بین تولیدکننده و خریدار و بازار فروش و همچنین تضمین فروش و خرید در این بخش است.

مدیرعامل شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران ادامه داد: در بعضی از این معادن هزینه فرآوری بسیار گزاف است و اگر فرآوری نیز  به دلیل هزینه زیاد حمل ونقل انجام نشود صرفه اقتصادی نخواهدشد، در همین راستا ما واحدهای فرآوری سیار و موبایل را در دستور کار داریم.
وی افزود: همچنین در بحث مالی و تسهیلاتی تعاملی بین معادن بزرگ مقیاس و کوچک مقیاس و صندوق بیمه سرمایه گذاری فعالیت های معدنی باید ایجاد شود.

به گفته جعفری، در بحث اکتشاف ذخایر معدنی به دلیل هزینه بالای عملیات اکتشاف معمولا گواهی کشف اخذ شده و از دقت بالایی برخوردار نیست و ما باید در این بخش حمایت مالی و.. داشته باشیم.
وی ادامه داد: در بخش پژوهش جای کار بسیاری وجود دارد.

منبع: عصر معدن
عناوین برگزیده