تاریخ: ۲۴ تير ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۳:۳۴
بازدید: ۱۸۴
کد خبر: ۴۵۲۰۷
سرویس خبر : انرژی
مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز مسجدسلیمان تاکید کرد

استمرار خدمت‌رسانی به شهروندان زلزله‌زده

می متالز - مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز مسجدسلیمان با تاکید بر حفظ و استمرار خدمت‌رسانی به شهروندان زلزله‌زده این شهر گفت: تا پایان حل این بحران بنا به وظیفه انسانی و اسلامی‌مان در کنار شهروندان خواهیم ماند.
استمرار خدمت‌رسانی به شهروندان زلزله‌زده

به گزارش می متالز، قباد ناصری در نشست مدیریت بحران و پدافند غیرعامل این شرکت اعلام کرد: وقوع این زلزله تلنگر و هشداری جدی به همه ما بود و باید با بررسی عملکرد و ارزیابی نقاط ضعف و قوت خودمان در این حادثه نسبت به تقویت نقاط قوت و برطرف کردن نقاط ضعف اقدام کنیم.

وی با تاکید بر لزوم پدافند غیرعامل به عنوان دستور کار جامع برای مقابله با حوادث و بحران‌ها گفت: با توجه به غیرقابل پیش‌بینی بودن این حادثه و از طرفی فعال بودن گسل‌های زمین در این منطقه که سبب وقوع زمین لرزه‌های متعدد می‌شوند، باید با آماده کردن سناریوهای متعدد برای مقابله با چنین حوادثی خود را آماده کنیم و با تمرین آن در قالب مانورهای برنامه‌ریزی شده آمادگی و عملکردمان را محک جدی بزنیم.

رئیس کمیته مدیریت بحران و پدافند غیرعامل صنعت نفت مسجدسلیمان با بیان این مطلب که وقوع زلزله با این شدت و خرابی شوک روانی فوق‌العاده شدیدی به مردم وارد کرد، افزود: نشر خبرهای متناقض و بدون منبع و پشتوانه علمی در فضای مجازی سبب تشدید اضطراب و آشفتگی روانی شهروندان شد و لازم است آنان بدانند که اخبار صحیح را باید از مجاری رسمی و مورد وثوق دریافت کنند و به منابع نامعتبر اعتنایی نکنند.

ناصری به آسیب‌دیدگی اماکن اداری و غیرصنعتی این شرکت در حادثه زلزله اشاره کرد و گفت: ساختمان‌های اداری و مسکونی زیادی از این شرکت دچار خسارت‌های جدی شدند که عملیات ارزیابی و بررسی آنها با تشکیل کارگروه‌های جداگانه‌ای در حال انجام است.

 

تسریع در برآورد خسارات مناطق زلزله‌زده برای ارائه به هیئت دولت

در همین حال، غلامرضا شریعتی، استاندار خوزستان در نشست شورای مدیریت بحران شهرستان مسجدسلیمان بر ضرورت تسریع در ارزیابی و برآورد خسارات ناشی از وقوع زلزله برای ارائه به هیئت دولت تاکید کرد و گفت: باید هر چه سریع‌تر به وضعیت مشکلات زلزله‌زدگان ساکن در سالن‌های ورزشی نفت رسیدگی شود.

وی ضمن اشاره به حادثه زمین لرزه ۵.۷ ریشتری هفته گذشته در این شهر گفت: اگرچه بنا به عنایت الهی جان شهروندان در برابر این بلا به خطر نیفتاد، اما باید بدانیم و آگاه باشیم که حوادث اینچنینی بسیار محتمل است و برای مقابله با آنها باید آماده باشیم.

وی با اشاره به میزان خسارت وارد شده به ساختمان برخی مدارس افزود: زمان به سرعت می‌گذرد و باید برای آغاز سال تحصیلی جدید وضع همه مدارس مطلوب و برای حضور دانش‌آموزان مهیا شود.

شریعتی با عنوان اینکه برای تعمیر و مقاوم‌سازی مدارس باید همه اعتبارات جذب شود و اعتبارات جدید نیز تخصیص یابد، افزود: با اولویت تعمیر و مقاوم‌سازی مدارس، حتی اگر نیاز باشد اعتبارات دیگر شهرها را نیز برای انجام این مهم جابه‌جا و تخصیص خواهیم داد.

استاندار خوزستان ضمن تاکید بر رسیدگی به مشکلات زلزله‌زدگان ساکن در سالن‌های ورزشی نفت گفت: ضمن رسیدگی به وضع رفاهی و تغذیه این افراد ضرورت دارد مراقبت‌های بهداشتی و درمانی لازم نیز از این افراد تا زمان تعیین تکلیف از سوی همه دستگاه‌های دولتی به عمل آید.

عناوین برگزیده