تاریخ: ۲۴ تير ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۳:۵۹
بازدید: ۲۲۰
کد خبر: ۴۵۲۱۹
سرویس خبر : خودرو و قطعه سازی
در راستای رونق تولید و ساخت داخل؛

خط تولید آزمایشی پژو 301 راه اندازی شد/ عبور از مونتاژکاری

می متالز - مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو از آغاز تولید ۱۰۰ هزار دستگاه خودرو پژوی ۳۰۱ بدون حضور شرکت پژو در ایران خبر داد و گفت: در مجموع ۶۰ میلیون یورو برای این خط سرمایه گذاری شده است.
خط تولید آزمایشی پژو 301 راه اندازی شد/ عبور از مونتاژکاری

به گزارش می متالز، صبح امروز خط تولید داخلی پژو 301 که پیش از این قرار بود با فرانسه ساخته شود و به دلیل تحریم های بین المللی ملغی شده بود، امروز گشایش یافت.

هاشم یکه زارع در حاشیه مراسم آغاز تولید آزمایشی پژو ۳۰۱ در جمع خبرنگاران گفت: بعد از اینکه پژو ایران را ترک کرد، ایران خودرو داخلی سازی محصولاتی که قرار بود در قالب آن قرارداد مشترک پس از برجام تولید کند را آغاز کرد و بر این اساس مطابق قرارداد با این شرکت فرانسوی قرار بود خودروهای پژو ۲۰۰۸، ۳۰۱ و ۲۰۸ تولید شود اما پس از ترک پژو به دلیل اینکه خودروی ۳۰۱ تیراژ بالایی دارد، در مرحله اول، این خودرو بدون اتکا به پژو تولید خواهد شد.

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو افزود: هم اکنون ۶۰ درصد قطعات پژو ۳۰۱ داخلی سازی شده و در زمان تحویل به مشتری میزان داخلی سازی به ۸۰ درصد افزایش خواهد یافت.

وی تصریح کرد: از این محصول، در فاز اول ۱۰۰ هزار دستگاه تولید خواهد شد و ظرف چهار سال میزان تولید آن به ۲۵۰ هزار دستگاه بدون اتکای به پژو خواهد رسید.

سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهور گفت: در صنعت خودرو از مونتاژکاری عبور کرده و به سمت تولید محدود پیش رفته ایم و این در شرایطی است که محصولات مشترک قرارداد ایران خودرو با پژو هم اکنون در حال تولید از سوی طرف دوم قرارداد است.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور افزود: محصول تولیدی قرارداد مشترک ایران خودرو و پژو بعد از برجام به زودی از سوی ایران خودرو وارد بازار خواهد شد و نکته حائز اهمیت آن داخلی سازی ۶۰ درصدی قطعات است.
معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: یکی از صنایعی که تکنولوژی در آن نقش آفرینی کرده است، صنعت خودرو است که بر همین اساس دیگر قادر نخواهیم بود با نگاه سنتی روند کنونی آن را ادامه بدهیم، این در حالی است که چنین اتفاقی در حوزه تولید گوشی تلفن همراه نیز رخ داده بود، به این معنا که برخی برندهای تولیدکننده از جمله نوکیا، سونی و اریکسون در گذشته تولید داشتند اما اکنون هیچ ردپایی از آنها وجود ندارد و برند اپل که حتی سازنده گوشی تلفن همراه نیز نبوده، کل بازار را به دست گرفته است.

ستاری بیان کرد: در صنعت خودرو نیز پیش از آنکه گروه خودروسازی تسلا پا به عرصه وجود بگذارد، پیش بینی ها بر این بود که خودروهای برقی ۲ تا ۳ درصد میزان تولید را به خود اختصاص دهند، در حالی که اکنون این طور نیست و تسلا اگر چه خود خودروساز نبوده است اما توانسته حجم عظیمی از بازار را از آنِ خود کند.

منصور منصوری، مدیرعامل طراحی مهندسی و تامین قطعات ایران خودرو نیز گفت: مرداد سال گذشته که پژو ایران را ترک کرد، ایران می توانست ۴۰ درصد خودکفایی را در پژو ۳۰۱ محقق کند؛ ولی حالا به ۶۱ درصد رسید که این رقم طی چند ماه آینده به ۸۰ درصد خواهد رسید؛ این در حالی است که امسال ۴۰۰۰ دستگاه پژو ۳۰۱ در ایران تولید خواهد شد و این رقم در سال ۱۴۰۰ به ۱۰۰ هزار دستگاه می‌رسد.

عناوین برگزیده