تاریخ: ۲۴ تير ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۱:۵۳
بازدید: ۱۴۱
کد خبر: ۴۵۵۲۲
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
صادق نژاد، مدیر کارخانه زغالشویی البرز مرکزی مطرح کرد:

تولید سال گذشته ١٢٠ هزار تن کنسانتره بوده و هدف گذاری ما برای امسال ١٥٠ هزار تن است/ سه ماه اول امسال تاکنون مشتری ٧٠ درصد تولید کارخانه زغالشویی، ذوب آهن اصفهان بود

می متالز - صادق نژاد مدیر کارخانه زغالشویی البرز مرکزی در دیدار خبرنگاران از این واحد عنوان کرد: عملیات اجرایی کارخانه در سال ١٣٩٣ با استفاده از توان متخصصان داخلی آغاز شد و در اسفند سال ١٣٩٥ به پایان رسید و فعالیت خود را از فروردین ٩٦ آغاز کرده ظرفیت ورودی یا به عبارتی خوراک کارخانه زغالشویی شرکت البرز مرکزی ٥٠٠ هزارتن در سال است که پس از عملیات فرآوری ٣٥٠ هزارتن کنسانتره زغال‌سنگ تولید می ‌کند.
تولید سال گذشته ١٢٠ هزار تن کنسانتره بوده و هدف گذاری ما برای امسال ١٥٠ هزار تن است/ سه ماه اول امسال تاکنون مشتری ٧٠ درصد تولید کارخانه زغالشویی، ذوب آهن اصفهان بود

به گزارش می متالز، وی هدف از راه اندازی این کارخانه را بهبود کیفی سنگهای استخراج شده از معادن و کاهش خاکسترها عنوان کرد و گفت: این کارخانه با کمترین میزان پسماند و سازگار با محیط زیست طراحی و اجرا شده است و هیچگونه پساب را وارد آب‌های سطحی و زیرزمینی نمی‌ کند. طرح احداث کارخانه زغالشویی برای افزایش تولید کنسانتره زغال‌سنگ با بیشترین راندمان در دستور کار قرار گرفت تا به بهره برداری برسد.

صادق نژاد افزود: تولید سال گذشته ١٢٠ هزار تن کنسانتره بوده و هدف گذاری ما برای امسال ١٥٠ هزار تن است، امسال علاوه بر زغالهای معادن، پروسه باطله شویی هم داشتیم.

وی مشتری های اصلی خود را ذوب آهن اصفهان و کک سازی طبس اعلام کرد و گفت: سه ماه اول امسال تاکنون مشتری  ٧٠ درصد تولید شرکت، ذوب آهن اصفهان بوده است سال گذشته هم ٩٥ درصد تولید را خریداری کردند. 

مدیر کارخانه زغالشویی البرز مرکزی افزود: این کارخانه با سرمایه ‌گذاری ٤٥٠ میلیارد ریال طی مدت ٣ سال ساخته و آماده بهره ‌برداری شده است. مزیت‌ های این کارخانه افزایش تولید کنسانتره زغال ‌سنگ، بازیافت بیشتر محصول، بازیافت محصول از پسماندهای زغال ‌سنگ موجود در محوطه کارخانه، بروزرسانی تجهیزات و در نتیجه بهینه‌ سازی مصرف انرژی، جلوگیری از آلودگی محیط زیست و آبهای زیرزمینی و مصرف کمتر مواد شیمیایی است. 

صادق نژاد افزود: ما صادرات نداریم و تولیدمان نیاز داخل است و ارسال نیز به صورت جاده ای و ریلی انجام می شود. 

وی در آخر به ایمنی مجموعه اشاره کرد و گفت: به لحاظ شدت و تعدد حادثه ای نداشته ایم و ایمنی مجموعه رعایت می شود. سعی داریم آموزش کارگران به لحاظ ایمنی را نیز ارتقا دهیم تا در آینده هم حوادث به خداقل برسانیم.

عناوین برگزیده