تاریخ: ۲۲ تير ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۴:۳۲
بازدید: ۲۰۵
کد خبر: ۴۵۵۸۶
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
به مناسبت روز جهانی سنگ؛

ساکنان مناطق معدنی باید از عایدات معدن برخوردار شوند

می متالز - حبیب الله ترشیزیان در خصوص توسعه پایدار در صنایع معدنی عنوان کرد: معدن کاری باید با توسعه پایدار همراه باشد و به گونه ای نباشد که محیط زندگی مردم آن منطقه را آلوده کنیم و آنها از عملیات معدنی هم برخوردار نباشند.
ساکنان مناطق معدنی باید از عایدات معدن برخوردار شوند

به گزارش می متالز، عضو هیات علمی گروه زمین شناسی دانشگاه آزاد مشهد به مناسبت روز جهانی سنگ، بیان کرد: متاسفانه ما از تکنولوژی روز دنیا استفاده نمی کنیم، یعنی تحریم ها اجازه نمی دهند که استفاده کنیم، لذا تکنولوژی ما از تکنولوژی کشورهای دیگر عقب است و راندمان و کیفیت کارمان نیز پایین تر است.

وی خاطرنشان کرد: خوشبختانه از نظر نیروی انسانی وضعیت بسیار مطلوبی داریم. در بخشی که جایگاه کشور ما را از نظر مواد معدنی در دنیا سنجیده می شود، متاسفانه عمق اکتشافات ما نیم متر است و کشورهای دیگر به به بالای ۱۰۰ متر رسیدند.

رییس سازمان نظام مهندسی خراسان رضوی ادامه داد: اگر در این زمینه بودجه بیشتری در نظر بگیریم و به جوانانمان نیز بها دهیم و آنها را وارد صحنه کنیم و همچنین مقداری از اقتصاد نفتی که امروز برای ما معضل شده است قاصله بگیریم و عمق اکتشافاتمان را بیشتر کنیم قطعا رتبه ۱۵ ما به زیر پنج خواهد رسید.

ترشیزیان اظهار داشت: معدن کاری باید با توسعه پایدار همراه باشد یعنی زمانی که عملیات معدنی انجام می شود مردمی که در آن منطقه زندگی می کنند نیز برخوردار شوند و در واقع به گونه ای نباشد که مواد معدنی منطقه زندگی انها را استخراج کنیم، محیط زیستشان را نابود کنیم و در نهایت آب، هوا و خاک آلوده ای را برای آنها بر جا بگذاریم. این موضوع مسئولیت سنگینی دارد که باید همه دست به دست هم دهیم و برای نسل های آینده نیز این ظرفیت ها را باقی بگذاریم.

عناوین برگزیده