تاریخ: ۲۷ تير ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۸:۵۷
بازدید: ۱۹۱
کد خبر: ۴۵۵۹۹
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

نقش «وپاسار» برای انتقال روپیه به ایران

می متالز - سفیر ایران در هند از آمادگی برای سرمایه‌گذاری در توسعه پالایشگاه جنوب هند و افتتاح شعبه بانک حاضر در بورس ایران برای انتقال پول نفت ایران به روپیه خبر داد.
نقش «وپاسار» برای انتقال روپیه به ایران

به گزارش می متالز، علی چگینی گفت: ایران آمادگی سرمایه‌گذاری در توسعه پالایشگاهی در جنوب هند را اعلام کرده و هیچ محدودیتی برای سرمایه گذاری یا هر قرارداد مشترک نیست.

به گفته وی انتظار می ورد بانک‌پاسارگاد بزودی با افتتاح شعبه ای در هند و همکاری مستقیم با دو بانک UCO و IDBI ، در پرداخت پول نفت ایران به روپیه فعال شود .

درآمد ایران از صادرات کاهش چشمگیری کرده و طرح های توسعه اقتصادی با مشکل مواجه شده است. به همین دلیل تردیدهایی در مورد سرمایه گذاری ایران در پالایشگاهی در جنوب هند وجود دارد. ایران حداقل سهم را در این پروژه دارد و هند بزرگترین مشتری نفت ایران پس از چین است ولی واردات از ایران را پس از لغو معافیت ها در ماه‌ می متوقف شد.

نفتیران اینترترید شعبه سوئیسی شرکت ملی نفت ایران ، 15.4 درصد سهام شرکت چنای پترولیوم را دارد. این شرکت زیرمجموعه‌ای از بزرگترین پالایشگاه دولتی هند، ایندین اویل است که 52 درصد سهام در این پالایشگاه دارد .

چنای پترولیوم قصد دارد تا 5.1 میلیارد دلار برای جایگزینی پالایشگاه ناگاپاتینام در ایالت جنوبی تامیل نادو با ظرفیت 20 هزار بشکه در روز با یک پالایشگاه 180 هزار بشکه ای سرمایه گذاری کند .

عناوین برگزیده