تاریخ: ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۳:۴۸
بازدید: ۱۱۵
کد خبر: ۴۵۶۷۵
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
معاون وزیر صنعت:

اختیارات ستاد تسهیل و رفع موانع تولید افزایش می یابد

می متالز - معاون امور صنایع وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: در راستای تامین ضمانت اجرایی برای تصمیمات ستاد تسهیل و رفع موانع تولید، اختیارات این ستاد افزایش می یابد.
اختیارات ستاد تسهیل و رفع موانع تولید افزایش می یابد

به گزارش می متالز، فرشاد مقیمی عصر پنجشنبه در جلسه مشترک ستاد اقتصاد مقاومتی و ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان مرکزی در اراک اظهار داشت: ستاد ملی تسهیل و رفع موانع تولید، به منظور اینکه بتواند ضمانت اجرایی مجموعه تصمیماتی که در کارگروه‌های رونق تولید استانی و همچنین ملی اخذ می‌شود را ارتقا ببخشد، با توجه به ماده ۶۱ قانون مربوطه، پیگیر گرفتن اختیاراتی است که در صورت تفویض این اختیارات به ستاد، بخش قابل توجهی از مشکلات این حوزه رفع می‌شود.

معاون امور صنایع وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: این مهم طی یکی دو هفته آینده نهایی خواهد شد و با توجه به رویکردی که وزارت صنعت به حمایت از تولید داخلی دارد، ما نیز پیگیر اقدامات و مکاتبات لازم هستیم تا بتوانیم در داخل تقاضا را برای محصولات ساخت داخل بالا ببریم تا شرایط برای رونق تولید فراهم شود.

وی بیان کرد: وزارت صنعت پیگیری‌های بسیار در ارتباط با اجرای ماده ۲۰ قانون رفع موانع تولید در مورد تسهیلات ارزی صنایع و تمدید مهلت واحدهای صنعتی بدهکار، انجام داده و با پیگیری‌های انجام شده، امسال نیز برای آخرین بار این مهلت تمدید شد.

معاون امور صنایع وزیر صنعت، معدن و تجارت خاطرنشان ساخت: چنانچه در استان مرکزی چنین صنایعی وجود دارند که در این ارتباط دچار مشکل هستند، بایستی آمار این واحدها و مشکل آنها احصا و جمع آوری شود تا بتوان در سطح ملی برای این مشکل تصمیم گیری کرد و در این جلسه نمی‌توان برای آن راهکاری که ضمانت اجرایی هم داشته باشد، ارائه داد.

مقیمی تصریح کرد: طی یک سال اخیر بسیاری از مشکلات واحدهای صنعتی کشور از جمله صنایع استان مرکزی حل و فصل شده و در سال جاری نیز با جدیت حمایت از تولید و صنعت را در دستور کار داریم. آرایش ما آرایش مقابله با تحریم‌ها و حمایت از تولید است و ساز و کار قانونی این مساله نیز در حال فراهم شدن است.

معاون امور صنایع وزیر صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: رونق تولید سیاست اصلی وزارت صنعت در سال جاری است و درخواست کرده ایم که ذیل ستاد سهیل و رونق تولید، کمیته تأمین مواد اولیه صنایع تشکیل شود.

وی عنوان کرد: در موضوع مدیریت ارزی کشور بایستی بهره گیری از کالاهای ساخت داخل در دستور کار قرار گیرد و حتماً به ظرفیت‌های داخلی در واردات توجه داشته باشیم.

معاون امور صنایع وزیر صنعت، معدن و تجارت ابراز داشت: همچنین بایستی عوامل اصلی مسبب عدم اجرای مصوبه‌های ستاد تسهیل و رفع موانع تولید احصا و به ستاد ملی ارائه شود تا بتوان برای رفع موانع موجود اقدام کرد.

مقیمی گفت: تحریم‌های دشمنان از ۴۰ سال قبل آغاز شده و امیدی هم به رفع و یا کاهش این تحریم‌ها وجود ندارد، بنابراین ما باید توانمندی داخلی خود را افزایش دهیم تا نقطه عطفی بر تحقق اهداف کشور باشد.

عناوین برگزیده