تاریخ: ۲۹ تير ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۴:۲۲
بازدید: ۱۵۲
کد خبر: ۴۵۷۲۹
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

سهم ۲۰ درصدی بخش معدن در صادرات غیرنفتی

می متالز - رئیس خانه معدن ایران با اشاره به صادرات ۹ میلیارد دلاری سال گذشته گفت: این میزان صادرات ۲۰ درصد از درآمد‌های غیرنفتی کشور را شامل می‌شود و می‌تواند این سهم افزایش یابد.
سهم ۲۰ درصدی بخش معدن در صادرات غیرنفتی

به گزارش می متالز، محمدرضا بهرامن  اظهار کرد: در دوره اول تحریم‌ها و تحریم‌های یکسال اخیر شاهد هستیم که بخش معدن جایگاه خود را توانسته حفظ کند.

رئیس خانه معدن ایران با بیان اینکه اقتصاد کشور ما اقتصادی نفتی است گفت: درآمد‌های نفتی خوبی داشتیم که می‌توانستیم آن‌ها را در زیرساخت‌ها هزینه کنیم که اینکار انجام نشده است.

بهرامن تصریح کرد: یکی از مزیت‌های صنایع معدنی این است که می‌توانند صنایع داخلی را تامین و از خارج شدن ارز جلوگیری و در مقابل ارزآوری نیز داشته باشند.

رئیس خانه معدن ایران با اشاره به صادرات 9 میلیارد دلاری سال گذشته گفت: این میزان صادرات 20 درصد از درآمد‌های غیرنفتی کشور را شامل می‌شود و می‌تواند این سهم افزایش یابد.

وی خاطرنشان کرد: باید با نگاه به آینده پژوهی بتوانیم از منابع کشور استفاده کرده و آن را به عنوان یک مزیت در داخل کشور مطرح کنیم.

بهرامن ادامه داد: باید تکنولوژی‌های نو را در بخش معدن داشته باشیم به دلیل اینکه ما را به بازار‌های مصرف نزدیک‌تر و ثروت‌های کشور را واقعی‌تر می‌کند.

رئیس خانه معدن ایران اظهار کرد: ذخایر معدن در کشور به دلیل ساختار زمین شناسی یک ثروت، مزیت و نعمت است.

وی با تاکید بر اینکه باید سرمایه گذاری‌ها در این بخش را افزایش دهیم گفت: با افزایش سرمایه گذاری‌ها و استفاده از تکنولوژی‌های نو، کشور‌های همسایه نیز بیش از پیش به مشتریان این بخش اضافه خواهند شد.

بهرامن تاکید کرد: با همین ذخایر، خاورمیانه را برای همیشه نیازمند خود خواهیم کرد و باید از این ظرفیت استفاده کنیم.

رئیس خانه معدن ایران تصریح کرد: طی 10 ساله آینده به دلیل کاهش ذخایر معدنی و کاهش عیار سنگ‌های معدنی در دنیا تغییراتی در تکنولوژی بخش معدن را شاهد خواهیم و تکنولوژی‌های نو به میان خواهند آمد.

وی ادامه داد: زمانی که تکنولوژی نو به کار گرفته می‌شوند اگر ما سرمایه گذاری‌های لازم را در این باره انجام ندهیم ممکن است از بازار‌های جهانی عقب بمانیم.

منبع: عصر معدن
عناوین برگزیده