تاریخ: ۲۹ تير ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۴:۳۲
بازدید: ۱۲۳
کد خبر: ۴۵۷۳۷
سرویس خبر : آهن و فولاد

تقاضای بالا، مواد اولیه کم

می متالز - غلتک که در صنعت فولاد در بخش نوردکاری مورداستفاده قرار می‌گیرد، با وجود تحریم‌ها و منع واردات با تقاضای بالای داخلی همراه شده است.
تقاضای بالا، مواد اولیه کم

به گزارش می متالز، اما تولیدکنندگان این حوزه به دلیل کمبود مواد اولیه با مشکل روبه‌رو شده‌اند؛ چراکه در ۱.۵ سال گذشته مواد اولیه این صنعت با افزایش نرخ چندبرابری همراه بوده است، درحالی‌که محصول نهایی این افزایش نرخ را به همراه نداشته است.
 قراضه، نیکل، گرافیت، مولیبدن و... جزو مواد اولیه غلتک‌سازی‌ هستند که در یک سال گذشته قیمت‌های چندبرابری پیدا کرده‌اند و در کل تامین مواد اولیه برای تولیدکنندگان غلتک نگران‌کننده است. البته مشکل دیگر تامین مواد اولیه، نوسان قیمت‌ها است که این موضوع تولیدکنندگان را با سردرگمی روبه‌رو کرده و سبب کمبود نقدینگی بنگاه‌ها شده است نبود نقدینگی نیز تهیه این مواد را با مشکل روبه‌ر‌و می‌کند.
 اگرچه سفارش‌ها سیر صعودی پیدا کرده‌اند و بسیاری از شرکت‌ها از تولیدکنندگان داخلی خرید می‌کنند اما باید به فکر تامین مواد اولیه بود. درنهایت اینکه به دلیل تحریم‌ها برخی مواد اولیه کمیاب شده و از سوی دیگر افزایش چندبرابری قیمت‌ها نیز نگران‌کننده است.

مسعودی‌خاری‌زاده / کارشناس فولاد

عناوین برگزیده