تاریخ: ۲۹ تير ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۹:۱۴
بازدید: ۱۷۰
کد خبر: ۴۵۸۱۴

ارائه تسهیلات ویژه به سرمایه‌گذاران حوزه گردشگری دریایی درچابهار

می متالز - با توجه به افزایش ظرفیت تخلیه و بارگیری سالانه بندر چابهار به ۸.۵ میلیون تن در فاز نخست طرح توسعه بندر شهید بهشتی، این بندر مزیت‌ها و فرصت‌های سرمایه‌گذاری مناسبی دارد.
ارائه تسهیلات ویژه به سرمایه‌گذاران حوزه گردشگری دریایی درچابهار

به گزارش می متالز، مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت: به متقاضیان سرمایه‌گذاری در زمینه گردشگری دریایی و کشتی تفریحی در بندر چابهار به طور ویژه تسهیلات اعطا می‌شود.

محمد راستاد در جلسه بررسی پیشرفت طرح‌ها و پروژه‌های سرمایه‌گذاری بندر چابهار که با حضور اعضای هیئت عامل این سازمان و سرمایه‌گذاران بخش‌های دولتی و خصوصی در محل سالن جلسات بندر شهید بهشتی چابهار برگزار شد، اظهار داشت: سرمایه‌گذاران بخش خصوصی شریک تجاری این سازمان محسوب می‌شوند، با توجه به اینکه بعضی قراردادها به دلیل نوسانات ارز از زمان انعقاد قرارداد تا موقعیت کنونی دچار مشکلاتی شده، از سوی سازمان بنادر و دریانوردی از سرمایه‌گذاران این قراردادها حمایت می‌شود.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با تاکید بر اینکه پروژه‌ها نباید معطل تسهیلات بماند، بیان کرد: این سازمان در قراردادها تعهدی به اعطای تسهیلات از محل وجوه اداره شده به سرمایه‌گذاران بخش خصوصی ندارد، اما به طرح‌های سرمایه‌گذاری بندر چابهار از محل کمیته وجوه اداره شده این سازمان تسهیلاتی اعطا می‌شود. اگر به طرح‌های سرمایه‌گذاری تسهیلات از محل وجوه اداره شده اعطا شود، نمی‌توان به آن یارانه‌ای تخصیص داد و طرح باید با الویت و تسریع به پایان برسد.

 

افزایش متقاضیان سرمایه‌گذاری در بندر چابهار

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان نیز در این جلسه اظهار داشت: با توجه به افزایش ظرفیت تخلیه و بارگیری سالانه بندر چابهار به ۸.۵ میلیون تن در فاز نخست طرح توسعه بندر شهید بهشتی، این بندر مزیت‌ها و فرصت‌های سرمایه‌گذاری مناسبی دارد.

بهروز آقایی افزود: ۱۲ شرکت در بندر چابهار سرمایه‌گذاری کرده‌اند و ۱۱ قرداد سرمایه‌گذاری نیز در حال انعقاد است، با توجه به این مهم پیش‌بینی می‌شود تا پایان امسال سرمایه‌گذاری قابل توجهی در این بندر جذب شود.

وی بیان کرد: سرمایه‌گذاران خارجی و داخلی صاحب نامی، بندر چابهار را به عنوان محل سرمایه‌گذاری خود انتخاب کرده‌اند و در سال‌های اخیر شاهد روند افزایشی تعداد سرمایه‌گذاران در این بندر بوده‌ایم.

منبع: تین نیوز
عناوین برگزیده