تاریخ: ۲۹ تير ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۰:۱۲
بازدید: ۱۷۹
کد خبر: ۴۵۸۳۰
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
مدیرعامل چادرملو:

نرخ افزایش کانی‌های معدنی بینابین است

می متالز - مدیر عامل چادرملو گفت: ۲ درصد افزایش قمت گندله و کنسانتره نظر بینابینی است بین آنچه فولادی ها در نظر دارند و آنچه معدنی‌ها دوست دارند اتفاق بیافتد. برای معدنی‌ها هرچه افزایش بیشتر در نظر گرفته شود، خوشحال‌تر می‌شوند.
نرخ افزایش کانی‌های معدنی بینابین است

به گزارش می متالز، نرخ دو کانی تولید شمش فولاد یعنی گندله و کنسانتره هفته پر تلاطمی را پشت سر گذاشته است.

بسیاری از شرکت های معدنی و فولادی از جمله چادرملو، گل‌گهر، سنگ آهن مرکزی، فولاد مبارکه، فولاد خوزستان، فولاد خراسان و ذوب آهن اصفهان در تعیین نرخ گندله و کنسانتره در وزارت صمت حضور داشتند. برخی نرخ افزایش  کنسانتره و گندله را ۴ درصد عنوان می‌کردند در حالی که این نرخ طبق آخرین اما ۲ درصد افزایش داشته و برای کنسانتره ۱۶و برای گندله ۲۳.۵درصد در نظر گرفته شده است. بورس و فولاد مدت زمانی است که به هم گره خورده اند. از طرفی سقوط شاخص برخی از سهام ها و از طرفی تحلیل سود رسانی فولادی ها در بلند مدت را شاهد هستیم.

محمود نوریان، مدیرعامل شرکت معدنی و صنعتی چادرملو در ارتباط با افزایش دو درصد قیمت گندله و کنسانتره اظهار کرد: دو درصد افزایش قمت گندله و کنسانتره نظر بینابینی است بین آنچه فولادی‌ها در نظر دارند و آنچه معدنی‌ها دوست دارند اتفاق بیافتد. برای معدنی‌ها هرچه افزایش بیشتر در نظر گرفته شود خوشحال‌تر می‌شوند اما در مقابل، زنجیره تولید نیز سهمی دارد. به عنوان مجموعه کار می‌کنیم و باید یک نرخ متعادل و متوسطی مشخص می‌شد. ما تصمیماتی که در وزارت صمت گرفته می‌شود را قبول داریم و آن را اجرا می کنیم.

وی در پاسخ به این پرسش که در عرصه بین‌الملل فاصله نرخ بین کنسانتره و گندله ۵ درصد است اما در ایران ۸ درصد است، گفت: نرخ گندله و کنسانتره باید با شرایط ایران تعیین شود در حال حاضر این تفاوت قیمت در حدود ۸ درصد است. این رقم کارشناسی شده است و مشکلی برای صنایع و معادن ایران ایجاد نمی کند.

نوریان در ادامه با اشاره به عملکرد مثبت بورس برای معدنی‌ها عنوان‌کرد: بورس معدنی در میان مدت و بلند مدت می‌تواند سود آور باشد. جو حاکم در مورد تعیین نرخ گندله و کنسانتره بر بورس تاثیر گذاشت. اما در حال حاضر ما نماد خود را بسته‌ایم تا رسیدگی‌ها انجام شود.

عناوین برگزیده