تاریخ: ۲۹ تير ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۰:۲۲
بازدید: ۲۳۷
کد خبر: ۴۵۸۳۳
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
معاون پارلمانی رئیس جمهور در جریان بازدید از نخستین نمایشگاه فرصت های ساخت داخل و رونق تولید اعلام کرد:

فرصت های ساخت داخل، فرصت بزرگی برای بخش علمی توانمند کشور است/ رونق تولید برنامه راهبردی توسعه کشور است

می متالز - برگزاری نمایشگاه فرصت های ساخت داخل و رونق تولید کار بسیار ارزشمندی است به ویژه این که تقاضا محور است.
فرصت های ساخت داخل، فرصت بزرگی برای بخش علمی توانمند کشور است/ رونق تولید برنامه راهبردی توسعه کشور است

به گزارش می متالز، معاون پارلمانی رئیس جمهور افزود: اقلام کالایی، قطعات و تجهیزات مورد نیاز صنایع مختلف کشور برای درونسپاری و داخلی سازی در این نمایشگاه عرضه شده است.

امیری گفت: میزان نیازهای داخلی در صنایع مختلف کشور در این نمایشگاه معرفی شده و از سویی دیگر شاهد استقبال شرکت ها و واحدهای فناور و دانش بنیان برای تامین و ساخت داخلی نیازمندی ها هستیم.

 

فرصت های ساخت داخل، فرصت بزرگی برای بخش علمی توانمند کشور است

معاون پارلمانی رئیس جمهور با اشاره به مشارکت بخش های علمی کشور اعم از معاونت علم و فناوری ریاست جمهوری و همچنین وزارت علوم و تحقیقات، گفت: نمایشگاه فرصت های ساخت داخل می تواند انگیزه ساز فعالیت صاحبان فکر و افراد خلاق باشد و می توانند خلاء های موجود در بخش های مختلف تولید را پر کنند.

وی افزود: جا دارد از وزیر صنعت، معدن و تجارت و همچنین معاونین و مدیران وزارت صمت در خصوص راه اندازی و پیگیری نتایج این نمایشگاه تقدیر نمود.

امیری ادامه داد: مدیران و تک تک کارگران واحدهای مختلف صنعتی کشور در این فرآیند و رونق تولید دارای جایگاه ویژه ای هستند.

 

رونق تولید برنامه راهبردی توسعه کشور است

معاون پارلمانی رئیس جمهور خاطر نشان کرد: رونق تولید امروز مطالبه جدی مقام معظم رهبری و رئیس جمهور کشورمان است و به عنوان یک برنامه راهبردی در دستور کار قرار گرفته است.

وی گفت: اقدامات صورت گرفته در جهت ساخت داخل و درونسپاری نیازمندی های صنعتی کشور، در عمل می تواند آثار تحریم ها را کاهش و یا حتی از بین ببرد.

امیری در مورد افزایش همکاری ها میان دستگاه های دولتی برای تحقق ساخت داخل و رونق تولید، گفت: پیش نیاز این همکاری ها یک "باور" حقیقی است که اگر دستگاه های دیگر به این باور برسند که در عمل کنار وزارت صنعت، معدن و تجارت قرار بگیرند هم ساخت داخل بهترین نتایج را به بار خواهد آورد و هم رونق تولید تحقق خواهد یافت.

امیری افزود: باید نیازمندی ها برای دستگاه های ذیربط تبدیل به باور بشود و اگر این مهم انجام شود حتما دستگاه ها کمک خواهند کرد.

وی اظهار داشت: حضور اعضای هیات دولت در این نمایشگاه در چند روز اخیر، تشریک مساعی را تبدیل به یک همکاری عملی و یک خروجی خوب برای کشور خواهد کرد.

معاون پارلمانی رییس جمهو رونق تولید را یکی از سیاستهای راهبردی دولت دانست و گفت: این مهم مورد تاکید رییس جمهور است و در جلسات هیات دولت نیز وقت زیادی برای این مساله اختصاص داده می شود.

امیری اضافه کرد: معتقدیم که اگر تولید رونق یابد و واحدهای صنعتی با ظرفیت کامل کار کنند به نوعی در جهت کم کردن و از بین بردن آثار تحریم های ظالمانه موثر است.

وی با اشاره به تحریم های شدید یکسال گذشته، افزود: آن چیزی که صنعت کشور را با وحود این تحریمها سرپا نگه داشته، اعتقاد به رونق تولید و برنامه های راهبردی دولت در این خصوص بوده است.

معاون پارلمانی رییس جمهور افزود: بخش قابل توجهی از بیش از ۶۰ لایحه تقدیمی دولت به مجلس شورای اسلامی در خصوص رونق تولید، توسعه اشتغال، ارتقای سطح معیشت مردم، اصلاح نظام بانکی و اصلاحاتی است که در حوزه اقتصاد باید صورت بگیرد.

امیری در ادامه اضافه کرد: ۲۲ اولویت دولت در قالب لوایحی به مجلس شورای اسلامی تقدیم شده عمدتا در حوزه اصلاحات اقتصادی و رونق تولید و ارتقای سطح معیشت مردم است.

عناوین برگزیده