تاریخ: ۲۹ تير ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۱:۴۹
بازدید: ۱۴۷
کد خبر: ۴۵۹۲۴
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
رئیس سازمان خصوصی‌سازی خبر داد

زمان عرضه 7 بانک و پالایشگاه بورسی / خروج 300 شرکت از اولویت واگذاری

می متالز - رئیس سازمان خصوصی سازی از خروج ۳۰۰ شرکت براساس درخواست دستگاه اجرایی از اولویت سال جاری و زمان عرضه باقیمانده سهام دولت در سه بانک و چهار پالایشگاه بورسی خبر داد.
زمان عرضه 7 بانک و پالایشگاه بورسی / خروج 300 شرکت از اولویت واگذاری

به گزارش می متالز، میرعلی اشرف پوری حسینی از خروج 300 شرکت دولتی از اولویت واگذاری‌های سازمان‌خصوصی سازی خبر داد و گفت: آنچه که این سازمان برای واگذاری بنگاه‌های دولتی اعلام کرده، 610 شرکت بود که هیات واگذاری براساس درخواست دستگاه اجرایی و مسائلی که وجود داشت، حدود 300 طرح را از اولویت سال جاری خارج کرد و حدود 300 شرکت دیگر در اولویت باقی ماند.

وی با بیان اینکه هیات واگذاری بنگاه‌های دولتی به واگذاری سهام بورسی توجه خاصی داشت، افزود: حدود 18 شرکت بورسی در بین این 300 شرکت وجود داشت که هیات واگذاری آن‌ها را در اولویت قرار داد و قیمت‌های پایه را تصویب کرد و هفته گذشته روزهای مزایده برخی از این شرکت‌ها در بورس فرارسید که بیمه البرز و پالایشگاه شیراز به مزایده گذاشته اما با استقبال روبه‌رو نشدند.

این مقام مسئول ادامه داد: دو هفته دیگر پالایشگاه‌های دیگر و اواخر مرداد سه بانکی که دولت در آن سهام دارد شامل تجارت، صادرات و ملت در بورس عرضه می‌شوند که مشخص نیست چه میزان از آن‌ها استقبال می‌شود. تنها 18 شرکت از 300 شرکت اصلی بورسی هستند و هیات واگذاری تاکنون درباره نحوه واگذاری مابقی شرکت‌های غیربورسی فعال نشده و تصمیم نگرفته که امیدواریم در جلسات بعد در این باره تصمیم‌گیری شود.

پوری حسینی با بیان اینکه سهام ایران خودرو و سایپا تاکنون در اختیار سازمان خصوصی‌سازی قرار نگرفته،گفت: مسئولان سازمان گسترش(ایدرو) در سال‌های گذشته سهام این دو شرکت را در ازای تشکیلاتی که دریافت کردند و یا تعهداتی که داشته‌اند، وثیقه کردند و در دسترس سازمان خصوصی‌سازی نیست که آنها را عرضه کنند. ابتدا باید سهام ایران خودرو و سایپا از وثیقه خارج و سپس درباره واگذاری آن‌ها صحبت شود، البته هیات واگذاری شرایط واگذاری و قیمت پایه را تصویب کرده اما امکان عرضه آن فعلا وجود ندارد.

عناوین برگزیده